Akkor most mi van a Bimotával?

2019.11.11. 10:39

Tehát: igaznak bizonyult a pletyka, hogy a Kawasaki megvette a Bimotát, de ha jobban megnézzük, valamivel bonyolultabb a helyzet:

Az Italian Motorcycle Investment S.p.A. (IMI) 49,9%-os részesedést vásárolt a Bimotában, az IMI pedig nem más, mint a Kawasaki Europe által létrehozott befektetési alap, és amelynek az európai központon keresztül a Kawasaki Heavy Industries a 100%-os tulajdonosa.

Bimota-TesiH2-leak-asphaltandrubber-14

Az üzlet megkötése három évig tartott, és most úgy néz ki a felállás, hogy a Bimotát továbbra is a svájci tulajdonosok, Daniele Longoni és Marco Chiancianesi viszik, a Kawasaki pedig mint befektető és támogató van jelen, illetve ellenőrzik az ügymeneteket. Ezek mellett a cég székhelye és a gyártás marad Riminiben.

A Kawasaki jelenléte inkább az új modellek motorválasztásában mutatkozik meg: a legújabb modelljük például a Bimota Tesi H2 névre hallgat, és a klasszikus, függőcsapszeges kormányzású vázba a H2 blokkját építik be, a következő pedig a KB4 lesz a Kawasaki Z1000 1043 köbcentis négyhengeresével. Ezzel véget ér a Ducati blokkos korszak, és a régi időkhöz hasonlóan újra japán motorok köré építenek az eredetinél jobb vázzal és futóművel - igaz, korábban Yamaha, Honda és Suzuki blokkokkal is dolgoztak, ez a diverzitás nem fog visszatérni.

A múltban hét Kawasaki blokkos modelljük volt, a KB1-ben még a Z1 (900) blokkja volt, de 1984 óta a Bimota nem gyártott Kawa alapú motort.

A Bimota a következő évben 200 motort tervez értékesíteni, ami ambiciózus terv egy ennyire régóta tetszhalott butikmárkától.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.