Csak a vázban hetven óra kézimunka van

2019.11.12. 10:25

Bár az Ariel a pillekönnyű és villámgyors csővázas sportautóiról híres, egy ideje már a motorgyártással is kacérkodnak, és a napokban leplezték le legújabb modelljüket, az Ariel Ace Iron Horse-t.

Az alapok nagyjából egyeznek a korábbi modelljükkel, az Ace-szel, ez is egy powercruiser lesz, és az Ariel név múltja előtt tisztelegnek vele - a most létező márkát 1999-ben indították el, de eredetileg egy 1902-ben alapított birminghami bicikligyár viselte a nevet, mely később motorokat és autókat is készített, majd beolvadt a BSA-ba.

Az Iron Horse a többi Ariel motorhoz hasonlóan csodálatos alumínium vázat kap, melyet CNC-vel és rengeteg kézi hegesztéssel állítanak össze - kb. 70 óra kézimunka van abban, hogy hét darabból összeálljon a kész váz. És csak ez után jön a polírozás.

A váz felső része öleli körbe a szénszálas üzemanyagtartályt, illetve elég sok egyéb elem is karbonból készül, például a sárvédők, a hasidom és nagyjából minden, ahol normális gyártók sima műanyagot használnának.

Az első futómű egy Hossack-villa, amibe egy Öhlins TTX rugóstagot építettek, ugyanúgy mint hátra, ahol a 17-es kereket egy egykarú lengőkar tartja.

A blokkon nem variáltak, maradtak a Honda VFR1200 V4-esénél, mely 173 lóerős teljesítményével nem hagy maga után kívánni valót, a végsebessége így körülbelül 270 km/h.

Mivel a többi Ariel Ace-hez hasonlóan ebből is csak néhány darab készül, az ügyfelek magukra szabhatják a motort, kérhetik egy- és kétszemélyes nyereggel, és rengeteg kormány közül választhatják ki azt, amelyik a számukra a leginkább megfelelő. Szintén a személyreszabhatóság jegyében állítható lábtartókkal és kezelőszervekkel szerelik a motort - a biztonságról pedig kombinált fékrendszer, kipörgésgátló és ABS gondoskodik. És az ára: 11 millió forintnak megfelelő font sterling.