Amikor összeáll a tervezőzseni és a karbonspecialista

2019.11.13. 13:29

Egy projekt erejéig összeállt korunk egyik legfontosabb motortervezője, Pierre Terblanche és a szénszálas kompozitokban utazó BST, és terveztek egy elektromos motort.

A Hypertek névre keresztelt motorhoz mind a két fél azt tette hozzá, amiben a legjobb: Terblanche a különc, elsőre furcsa formákat, a BST pedig az évtizedes tapasztalatát a karbon szerkezetekkel - a váz és kerekek például szénszálból készülnek.

A 107 lóerős, vízhűtéses villanymotor 120 N nyomatékkal rendelkezik, lényegében nulla fordulatról, vagyis odébb fog tudni állni. A hozzá tartozó akupakk a hivatalos közlemény szerint 300 kilométeres hatótávot tesz lehetővé (ideális körülmények között), és akár 30 perc alatt feltölthető egy megfelelő kapacitású (értsd: supercharger) töltőoszlopról. Bár ez mind jól hangzik, az Energica ennél jobb paramétereket kínál, és ezt a Hyperteknél is tudták, így inkább az egyéb extrákra fókuszáltak.

Ilyen például a head up display, amelyet a japán Crosshelmettel közösen fejlesztettek - ennek a lényege, hogy a szükséges adatokat és a hátsó kamera képét kivetítik a sisak szélvédőjének a belső felére.

Ezen felül a Hypertek kap egy kuplungot - bár a közlekedéshez nincs rá szükség, úgy gondolták, hogy így egy burnouthoz vagy egykerekezéshez jól fog jönni. Ezen felül van beépített hanggenerátor, ami a tervező szerint a városi közlekedés biztonságát javítja.

Árat nem közöltek - valószínűleg nem gondolják komolyan a gyártást, de ha összejön a kellő számú érdeklődő, majd mondanak egy számot, ami a kisszériás Terblance-tervezésű motorokhoz hasonlóan 10 millióról induló összeg lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.