Norton Superlight SS: karbon váz és kompresszor

2019.11.21. 13:27

Egy éve mutatta be a Norton a Superlight-ot, a 650-es, soros kéthengeres sportmotorját, mely alapból 105 lóerőt és 75 Nm nyomatékot tudott, amihez 158 kilós száraz tömeg tartozik, most pedig bejelentették a Superlight SS-t, amelyet a kőkemény fogyókúrán kívül egy kompresszorral is megkínáltak, amelyekkel már-már az ezres négyhengeres sportmotorok szintjét hozza.

A súlycsökkentést a fémek és a hagyományos műanyagok elhagyásával kezdték, vagyis amit lehetett, karbonból készítettek el, például a vázat, a segédvázat, a kerekeket, a lengővillát és az idomokat. Ezeknek az alkatrészeknek a tömegén körülbelül 47%-ot tudtak spórolni, az viszont nem derült ki, hogy a kész motor így mennyit nyom.

A blokk maga ugyanaz, mint az alap Superlight-ban, viszont megfújták egy Rotrex kompresszorral, így a teljesítménye 170 lóerőre nőtt. Mindössze ötven darab gyártását tervezik, egyenként 50 ezer fontos áron, vagyis 18 millió forintért.

A Norton egyébként nemrégiben motorgyártótól szokatlan módon közösségi finanszírozási kampányt indított, egymillió font összekalapozását tűzték ki célul, hogy gyártásba küldhessék a V4 SS Superbike-ot és a Superlightot is, bár a pletykák szerint már le is zárták a gyűjtést, mert egyetlen adományozó vállalta a teljes összeg kifizetését.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.