Újabb retró Kawáról pletykálnak

2019.12.31. 10:19

A GPZ900R nagyon fontos modell volt a Kawasaki történelmében - egyrészt bemutatásakor ez volt a leggyorsabb utcai motor, másrészt rajongók ezreit (százezreit?) tette sínre, ez volt a Kawa első folyadékhűtésű négyhengerese, és nem utolsó sorban ezzel indították el a Ninja nevet, mely máig a márka sportmotorjai viselnek.

Az AC Sanctuary által átépített GPZ900R
Az AC Sanctuary által átépített GPZ900R

A GPZ900R sikerében sokak szerint hatalmas szerepe volt a Top Gunnak - és ahogyan újra lesz Top Gun 2020-ban, a japán Young Machine szerint újra lehet GPZ900R is. Ezt a pletykát erősíti az a is videó is, amit a Kawasaki rakott ki, és végigveszi, hogy a GPZ900R-en mi változott 1984 és 2003 között (spoiler: nem sok minden).

Bár a harmincöt évvel ezelőtti őrületet jobban megidézné, ha az új GPZ a ZX-10R alapjaira épülne, nagyon valószínű, hogy a Z900 platformot fogják használni, ugyanúgy, mint a Z900RS-nél, csak míg az RS inkább a hetvenes éveket idézi, a GPZ az egyre inkább menővé váló 80-as és 90-es éveket fogja visszahozni - ugyanazt a receptet fogják követni, mint a Suzuki a Katanával, vagyis meglévő műszaki alapot dobnak fel gusztusos idomokkal és fényezéssel.

Mivel a GPZ900R-nek máig hatalmas kultusza van, rengeteget építenek át, és ezernyi tuningalkatrész kapható hozzá, a Kawasaki ezzel nem vállal kockázatot - ha a végeredmény úgy fog kinézni, mint egy modern alkatrészekkel rommá tuningolt restomod GPZ900R, akkor biztosan sikermodell lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.