A Ducati már kiértesítette a csókosait a Superleggera V4-ről
Lehetett tudni, hogy a Ducatinál már dolgoznak a Panigale V4 Superleggera változatán, és most már tényleg közeledik a bemutató ideje - néhány kivételes helyzetben lévő Ducati ügyfél, például azok, akik vásároltak már valamilyen limitált kiadású vagy R-es Ducatit, kaptak egy levelet a Ducati vezérigazgatójától, és be tudnak lépni a Project 1708 oldalra.
Viszont aki nem kapott levelet Domenicalitól (pl. én), annak egy kiszivárgott adattábla adhat támpontot, hogy mire lehet számítani a V4-es Superleggerától: 234 lóerőre, 152 kilós száraz tömegre, és a MotoGP-ből származó, duplaszárnyú aerodinamikai elemekre.
A számok alapján a Panigale V4 R 998 köbcentis blokkját reszelték tovább, alapból 221 lóerős, de a motorhoz mellékelt Akrapovic versenykipufogót felszerelve unlockolható a 234 lóerő - vagyis a Panigale R-nél is erősebb lesz három lóval.
A szénszálas kerekek (-3,4 kg) és a szénszálas idomok (-0,6 kg) ebben a műfajban kötelezőek, viszont az aerodinamikai csomag a Desmosedici GP16 MotoGP versenygépből érkezik hozzá, amely 50 kiló leszorítóerőt termel 270-es tempónál, 67%-kal többet, mint amennyit a Panigale V4 R ad szériában, sőt, még a GP19-es versenymotornál is többet.
A száraz tömeg 152 kiló, és ugyan nehéz megmondani, hogy menetkészen mennyi lesz, azt viszont tudjuk, hogy 20 kilóval könnyebb a V4 R-nél - azonos mennyiségű olaj és egyéb folyadékok esetén körülbeül 173 kiló lehet menetkészen.
A tömegből olyanokkal faragtak, mint a szárazkuplung (-2,8 kiló), a karbon váz (-1,2 kiló), a karbon segédváz (-1,2 kiló), a lengővilla (-0,9 kiló), alu verseny lánckerekek és lánc (-0,6 kg), fullos Öhlins futómű (NPX25/30 villa, TTX36 gátló titán rugóval és GP szelepekkel, -0,6 kg), ultrakönnyű lábtartók és karok (-0,3 kiló), titán és alumínium csavarok (-0,3 kg), mart villahíd (-0,12 kg). A fékek sem egyszerűek a Brembo Stylema R féknyergei kerülnek rá.
A motor mellé még jár a már említett Akrapovic versenykipufogón kívül karbon védő a száraz kuplungra, motortakaró ponyva, GPS-es adatrögzítő, karbonból és titánból készült lengővillavédő, illetve különböző takaróelemek, melyekkel a leszerelt tükrök, irányjelzők, rendszámtáblatartó, fényszóró és zárófény helyeit lehet eltakarni.
Az ára várhatóan 28 millió forint körül lesz, és mindössze 500 darab készül belőle, a gyártást áprilisban kezdik, napi öt darabbal számolva, a kiszállítás pedig májusban indul.