Hagynak reménykedni: hírek az új Hayabusáról

2020.02.06. 16:07

Az új Hayabusa pletykáit évek óta csöpögtetik, de még mindig nincs semmi kézzel fogható eredmény - viszont mindig felbukkan egy hír arról, hogy a Suzukinál milyen keményen dolgoznak rajta (és ugyanez a helyzet a turbós Suzukival is). Ma például újabb szabadalmi rajzok kerültek elő, amelyek azt sugallják, hogy érdemes még reménykedni, egyszer lesz belőle valami.

hayabusa

A friss szabadalmi rajzokon azt látjuk, hogy az új Hayabusa nem lesz teljesen új modell, az Euro4 által nyugdíjba küldött GSX1300R-t fejlesztik tovább, például a blokk öntőformáit megtartják, így tartják alacsonyan a fejlesztési költségeket. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne nyúlnának bele nagyon mélyen.

Állítólag 1440 köbcenti lesz a lökettérfogat, így egyszerre fogja tudni a 200 lóerőt és a környezetvédelmi előírásokat, illetve az elődnél nyomatékosabb és kezesebb lesz. A szabadalmak között látszik, hogy a legnagyobb feladat a károsanyagkibocsátás féken tartása, kerül rá karbonkaniszter és a kipufogórendszerbe két katalizátort is beépítenek.

A képeken egy új vázat láthatunk, amely egyfelől karcsúbb, mint a régi, másrészt eltűnik róla az ülés alatti öntött kitüremkedés - ezentúl az ülést nem ez, hanem egy teljesen hagyományos csavarozott segédváz tartja majd.

A technikai újításokon kívül a Hayabusa imidzsén is változtatni fognak, hiszen a 300-as végsebességet már simán hozzák az ezres sportmotorok is, így inkább a kényelemmel és a gyorsan megtehető nagy távolságokkal fogják reklámozni. Ezen felül pletykálnak még félautomata váltóról, mely működési elvében leginkább a Yamaha FJR1300 robotizált egységére hasonlítana - ez egyébként feleslegesnek hangzik, az FJR robotváltója a Honda DCT-je óta borzalmasan körülményes és elavult szerkezetnek tűnik, amióta pedig túramotorokon is megjelent a kétirányú gyorsváltó, minden más feleslegesnek érződik.