Kijöttek a Bimota Tesi H2 adatai

2020.02.27. 13:11

Olyannyira pörög a munka a Bimotánál, hogy a Tesi H2 dokumentumait le is adták az európai típusjóváhagyáshoz, így megismerhettük a fő adatait a leendő ultradrága kompresszoros motornak. Nyilván mindenki a teljesítményre kíváncsi, és ezügyben elég sok pletyka keringett, most viszont kiderült, hogy 228 lóerőt fog tudni 11 500-as fordulaton. Ez megegyezik a legutolsó Ninja H2-vel, vagyis a Bimotánál sem mechanikai, sem elektronikai változtatást nem végeztek a kompresszoros négyhengeresen. Ugyanakkor tudjuk, hogy a blokkban ennél sokkal több lehetőség van, ezt bizonyítja a Ninja H2R, mely a kizárólag zárt pályán használható járműként mentesül a kibocsátási normák alól, simán 300 lóerő feletti teljesítményt ad le.

Hiába a függőcsapszeges kormányzás és az első lengőkar, a Tesi H2 súlya kevesebb, mint a Kawasaki H2-nek, igaz, az ára legalább a kétszerese lesz, vagyis alsó hangon is 20 millió forintra lehet számítani. Menetkészen mindössze 214 kilót ígérnek, ami 24 kiló (kb. 10%) megtakarítást jelent a Kawasaki H2-höz képest - ennyit számít, ha mindenhol a lehető legkönnyebb és legdrágább anyagokat használják.

A szokatlan váz és futómű ellenére a Tesi H2 méretei hasonlóak maradnak a Ninja H2-höz, a tengelytáv 1445 mm lesz, vagyis csak 10 mm-rel lesz rövidebb, mint a Kawáé, a szélességük pedig azonos lesz, vagyis 770 mm.

A Bimota végsebességét is elektronikusan limitálják 299 km/h-ra, vagyis továbbra is tartják magukat ahhoz a megállapodáshoz, amelyet a japán gyártók húsz évvel ezelőtt kötöttek, miszerint nem mennek 300 km/h fölé - viszont a tulajdonosok ha akarják, ki tudják iktatni a tiltást, ahogyan 1999 utáni Hayabusáknál is megvan a receptje a korlátozás kiiktatásának.

A Tesi H2 európai típusjóváhagyási procedúrája jelzi, hogy nemsokára el fogják indítani a gyártást, majd utána jöhetnek a további Kawasaki blokkos Bimoták, például a retró-sport KB4.