Bimota stílusú első futóművet szabadalmaztatott a Kawasaki

2020.03.18. 09:01 Módosítva: 2020.03.18. 09:01

A Kawasaki nemrégiben szabadalmaztatta saját függőcsapszeges kormányzását, vagy máshogy nevezve kerékagy-központú kormányzását - ilyen van a például a Bimota Tesi 3D-ben és a Tesi H2-ben is. A Kawasaki saját szabadalma azért is nehezen értelmezhető, hiszen ők a Bimota tulajdonosai, így szabad hozzáférésük lenne a Bimota terveihez.

Bár a Kawasaki saját megoldása nagyon hasonlít a Bimotáéhoz, a kettő között van néhány alapvető különbség. A Kawasaki például egyoldali első lengőkart használ, míg a Bimota kétkarút - a japánok megoldása két előnnyel jár, egyrészt súlyt spórolnak vele, illetve olcsóbban gyártható. A súlycsökkentés ugyan nem 50%-os, csak mert fele annyi kar van, de 10-20%-ot simán fognak rajta, illetve az egyszerűbb gyártás és összeszerelés lehet a kulcsa annak, hogy később ez a megoldás mainstream modelleken is felbukkanjon.

A Kawasaki rendszerében a hátsó lengéscsillapítót is a motor elejére teszik, ami egyszerűbb megoldás, mint a Bimotáé, és jót tesz a tömegközpontosításnak is, viszont a rudak és támasztékok kusza labirintusa alapján elég rémálomszerű lesz majd az összeszerelés, a beállítás, a hézagolás és a javítás.

bimota-tesi-h2

Magának a kormányzásnak a megoldása is azt sugallja, hogy a Kawasaki ezt tömeggyártásba küldené, ugyanis a Bimotához képest csodálatosan egyszerűen oldották meg: nincsenek rudak, függesztékek, csuklók, hanem egyszerűen van egy sima kormánynyak, és egy összekötő az első kerék tengelyéhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.