Már készül az új KTM 1290 Super Duke GT
A KTM-nél hamarosan befejezik az új 1290 Super Duke GT-t, amelyhez az új, 2020-as Super Duke R alapjait használják. Tehát új lesz a váz, a blokk már tudni fogja az Euro5-öt, felteszik rá az új 5 collos műszerfalat és megkapja az összes új fejlesztést.
Az új, egyszerűbb váz állítólag sokkal merevebb, mint a kifutó szériánál, amit nagyobb átmérőjű csövekel értek el, miközben csökkentették a gyártási költséget, és két kilót le is tudtak faragni a tömegéből.
A Super Duke GT-n marad a térhálós segédváz, ebben nem követik le az új SDR önött alu segédvázát - talán a csomagrögzítés miatt maradtak ennél a felállásnál.
Az új vázhoz átveszik az új lengőkart is, amely egyrészt 15%-kal merevebb, másrészt 5 mm-rel magasabban van a tengelyének a forgáspontja amitől javul a motor stabilitása, valamint a SDR kerekeit is egy az egyben átvették.
A blokk már az új Euro5-os, 1301 köbcentis V2-es, illetve növelnek a hűtő méretén, várhatóan 175 lóerővel és 140 Nm nyomatékkal továbbra sem lesz unalmas.
Az SDR-től viszont el fog térni a gumizás, ugyanis a GT-n Pirelli Angel GT lesz a gyári szerelés, nem Bridgestone Battlax S22, illetve a hátsó gumi 190 széles lesz, ugyanis a Pirelli nem készít 200 széles Angel GT-t (bár láttunk már példát arra, hogy utólag készítsenek bizonyos típusból ilyen méretet).
A futómű a GT-ben továbbra is elektronikus félaktív rendszer lesz, amelyet a WP szállít, tehát ebben is eltér majd a SDR-től.
A kész változatot várhatóan ősszel leplezik le és 2021-től lesz rendelhető.