Házilag épített sportmotort a KTM 1290 Super Duke R-ből

2020.03.30. 11:02

Mi lenne, ha a KTM a 1290 Super Duke R technikáját egy sportmotorhoz használná fel, újraélesztve ezzel az RC8-at? Nem tudom, de valami ilyesmi lenne:

Egy holland KTM rajongó némi műszaki érzékkel belevágott a projektbe, hogy újraélessze az osztrákok sportmotorját, amely ha nem is volt hülyeség, csak egyszerűen rosszkor, rossz mezőnyben mutatkoztak be vele: kezességben nagyon ott volt, de a kilós négyhengeresek egyenesben úgy kerülték ki, mintha szembe jönnének, így aki RC8-cal nyerni akart, annak márkakupában kellett indulnia. Az sem tett jót az RC8-nak, hogy éppen a sportmotorokat elsöprő válság elején mutatták be - bukó lett belőle, nem csoda, hogy a KTM nem kapkodja el az újrakezdést, az osztrákok azóta is inkább a sportos nakedek mellett köteleződtek el.

A holland Youtube felhasználó, 99999Daan viszont megcsinálta azt, amit a KTM nem hajlandó, beletette a 1290 blokkját és elektronikai rendszerét egy RC8 vázba, ami nem volt könnyű menet - pláne úgy, hogy az építő a saját bevállása szerint nem mérnök.

Az hagyján, hogy elkészült a projekt, de külön öröm benne, hogy a részletekben sok az ötlet, például ahogyan a 1290 lámpája be lett építve az RC8 idomba. A mester elég szabadon nyúlt donorokhoz, egyaránt használt alkatrészt 690 Duke R-ből, 690 SMC R-ből, 1290 Adenture R-ből, 1190 RC8R-ből, 1290 Super Duke R-ből, 790 Duke-ból, 790 Adventure-ből és 696-os Monsterből, ha a helyzet úgy kívánta.

Sikerült integrálnia az elektronikákat is, beleértve a kanyar ABS-t, a kipörgésgátlót, a tempomatot és az üzemmódokat, valamint tervezett hozzá egy új első villabefogót, hogy a modernebb és vaskosabb WP villák beférjenek.

Már csak az a kérdés, hogy ha egy holland srác meg tudja ezt csinálni tisztességesen, a KTM mire lenne képes, ha komolyan venné ezt a feladatot, és a GP tapasztalatokat is felhasználva építenének egy utcai sportmotort.