A BMW leleplezte az R18-at

2020.04.06. 09:42

Péntek este a BMW online leplezte le az új cruiserüket, az R18-at - ezúttal nem egy tanulmányt, hanem a végleges változatot.  Bár a többi eleme sem unalmas, az R18 messzemenően legérdekesebb része a blokk, ugyanis ez a 1802 köbcentis bokszer a valaha gyártott legnagyobb bajor kéthengeres. A köbcentihalmozásra nem a teljesítmény miatt volt szükség (90 LE), hanem a nyomaték kedvéért (158 Nm).

Ráadásul a csúcsnyomatékot már 3000-nél tudja, és már 2000-től legalább 150 Nm áll rendelkezésre. Mondjuk kell is a kraft, hiszen az R18 méretei már a Gold Winget közelítik, a tömete pédlául 345 kiló - ennek ellenére optikailag nem tűnik nehéznek. A súlyra az anyagválasztás a magyarázat, ami fémnek néz ki, az fém, beleértve a tankot is.

A váltó hat fokozatú, a hajtás pedig kardánon keresztül jut el a hátsó kerékig. A váz acélcsövekből épült fel, a lengőkar pedig a merev vázakat idézi.

A kipörgésgátló az alapfelszereltség része, míg a hátramenet és a hill start controll feláras extrák. Bár alapból egy típusról van szó, a képek tanulsága szerint katalógusból alaposan személyre lehet szabni az R18-at, illetve a First Edition felirat alapján lesznek további változatok is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.