Vyrus Alyen: Panigale blokk, rengeteg karbon, végtelen különcség

2020.04.06. 16:02

A mostani időben nem tűnik különösebben szerencsésnek az ultra ritka és ultra drága, lengőkaros első futóműves, függőcsapszeges kormányzású motorokra specializálódott Vyrus névválasztása (utólag könnyű okosnak lenni :D:D:D), de ettől függetlenül egyszerre félelmetes és lenyűgöző az olasz márka új motorja, a Alyen.

Ezúttal a 1285 köbcentis Ducati Desmoquadro V2-ese köré építkeztek - ez a blokk a Panigale 1299-ből lehet ismerős. Ha konkurenst kéne találni neki, csak a Bimota Tesi H2 jöhetne szóba - 202 lóerő, különc felfüggesztés, csúcs alkatrészek és kidolgozás, más ilyet nem kínál.

A formaterv bizonyos részletei ismerősek lehetnek a Vyrus 982 M2-ről, de van benne egyedi ötlet is bőven - megosztó és merész, de ez a legkevesebb, ami ebben a kategóriában elvárható

Az idomok szénszálasak, a Rotobox felnik szintén karbonból készültek (úgynevezett forged carbonból, erről az anyagról itt volt már szó). A váz magnéziumötvözetből készül, a motor pedig hozzáad a strukturális merevséghez.

Az első fékek ránézésre a Brembo GP4 sorozatából származnak, a futómű pedig Öhlins-nek tűnik. Ennél többet egyelőre nem tudni róla - például az árat sem közölték, de valószínűleg még a Bimota is olcsó lesz ehhez képest.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.