Az Euro5-ös átállásnak is betehet a járvány

2020.04.07. 12:35

A motoriparnak az idei és a következő év a koronavírus nélkül is kritikus lenne, ugyanis a gyártóknak át kéne állniuk az Euro5-re - 2020-tól az új modelleknek, 2021-től az összesnek.

Viszont az átállás egyáltalán nem hasonlít arra, ahogyan a tervekben szerepelt, és ez különösen a kisebb európai gyártókat érinti, akiknek a gyárbezárások miatt egyszerűen nincs sem dolgozói, sem anyagi kapacitása a fejlesztések befejezésére. Számukra különösen nehéz a mostani helyzet, ugyanis a nagyobb, tőkeerősebb, előrelátóbb gyártók nem fognak kiállni, és azok mellett a konkurenseik mellett lobbizni, akik az utolsó pillanatra hagyták a fejlesztéseket.

A másik probléma, hogy nagyon sok Euro4-es motor ragad a gyártóknál és a kereskedésekben, amelyek a visszaeső piac mellett könnyen lehet, hogy ott is maradnak, és jövőre már nem lehet őket forgalomba helyezni.

Elméletileg az EU megtehetné, hogy enged halasztást, de a motorkerékpár-piac eleve egy annyira apró tétel a kontinens gazdaságában, hogy döntéshozók térképére a legnyugodtabb időkben sem fér fel, másrészt nyugodtan lehet mondani, hogy az Euro5 határideje 2013 óta végleges, volt elég idő beütemezni a fejlesztéseket, és előkészíteni az átállást.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.