A Kawasaki NORMÁLIS motort készít villanyhajtással

2020.04.21. 13:14

A Kawasaki már dolgozik egy elektromos motoron, amelyet a tavalyi EICMA-n mutattak meg először. Hivatalosan még nem jelentették be, hogy lesz szériagyártás, de hoztak már le róla videókat, és azok alapján egyre inkább úgy néz ki, hogy szépen halad a projekt.

A Kawasaki egészen más irányból közelíti meg az elektromos motort, mint a Harley vagy a Energica, ugyanis nem high end csúcstechnikával készülnek, hanem egy hétköznapi használatra alkalmasabb csomaggal, melyhez szokatlan megoldásokat húztak elő: 26 lóerős teljesítmény és négygangos manuális váltó várható.

A motornak nagyon sok alkatrésze legó, főleg a Z400 és a Z650 elemeit hasznosították újra, az idomokat pedig aNinja 400-ról és a Z1000SX-ről vették kölcsön. A felépítésében nagy forradalom nincs, a legtöbb helyen követik az általános villanymotor építési elvet, vagyis ahol normális motornál a blokk van, oda kerültek az akkuk, az akupakk alatt van a villanymotor, a tank helyére pedig az elektronika és a töltő kerül. A villanymotor egy kefe nélküli, 26 lóerős egység, a váz pedig a Z650-ből származik. 

A legtöbb elektromos motornál a szekunder hajtáshoz fogazott szíjat használnak, a Kawasaki itt is a hagyományos utcai motorok felé kacsint azzal, hogy a lánchajtást választották.

A manuális váltó szintén ritka a villanymotorokon, ráadásul ezen úgy néz ki, mintha gyorsváltó funkciót is kapott volna - valószínűleg az is, hiszen kuplung nincs. A váltó csak négy gangos, nem öt vagy hat - valószínűleg arról van szó, hogy a villanymotor nyomatékához és a nagy hasznos fordulatszám-tartományához ennyi is bőven elég.

A Kawasakinál Endeavornak keresztelték a motort, és aki fogadott már örökbe kutyát vagy macskát, az tudja, hogy aminek nevet adsz, azt meg is tartod.