A Bilstein elkezd motorokhoz is futóművet építeni

2020.04.22. 11:05

A német Bilstein történelmi futóműgyártó, de eddig távol maradt a motorkerékpár-ipartól. De csak eddig, ugyanis még az idén bemutatják első teleszkópvilláikat és rugóstagjaikat.

A kutatási és fejlesztési részleg számos utcai- és pályamotorral foglalkozik, de az első termékeik a BMW S 1000 RR-hez készülnek, mégpedig a 2009-es modellévtől kezdve az összeshez.

A Bilsteinnél remélik, hogy a villáik és rugóstagjaik ott lesznek az Öhlins, a Showa, a Sachs és a WP termékei mellett, és nem titkolt céljuk, hogy idővel gyári beszállítók legyenek. Ha tippelnem kéne, először a BMW-vel fognak megállapodni.

Az első teleszkópvillájuk egycsöves, magasnyomású gázos csillapítású, szeparált funkcióval, vagyis az egyik szárban a rugó van, a másikon pedig akár menet közben, kesztyűben is csavargatható külön a húzó- és a nyomófokozat.

A központi rugóstagjukon szintén állítható minden paraméter - érdekesség, hogy mivel lehagyták a külső tágulási tartályt, ezért a legtöbb konkurensnél könnyebb lett.

Kérdéses, hogy a csúcsfutóművek közé mennyire tud berobbani egy új résztvevő - ha a név patinás is, a motoriparban újoncok, illetve hogy mennyire lesznek képes bejárni azt az utat, mint az Öhlins, hogy tuningcégből gyári beszállítóvá lépjenek elő.

Első körben a Brit Superbike Bajnokságban vesznek részt, hogy nevet szerezzenek a versenypályán - ilyenkor azért a bölcs szerelő felemeli az ujját, mondván, a versenysiker nem csak a hardverről szól, az információkezelés és elemzés legalább ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, a top bajnokságokban a futóműves embernél lévő adatok messze értékesebbek, mint a beépített alkatrész.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.