A Rieju árulja tovább a GasGas kétüteműit

2020.04.28. 09:39

Amikor jött a hír, hogy a KTM felvásárolta a GasGas-t, és a jövőben az osztrákok egyentechnikáját fogják ők is használni, csak éppen piros idomokkal, az endurórajongók elmorzsoltak egy könnycseppet, mintegy elbúcsúzva a spanyolok kétüteműitől. Most viszont nem kell tovább bánkódni, ugyanis ugyanaz a technika megvásárolható marad, csak máshova kell menni: a Riejuhoz.

Rieju 2021 MR300 Enduro header 1200

A szintén spanyol Rieju ugyanis februárban megállapodott a Torrottal és a GasGas-szal, és megvásárolták az enduro platformjukat, ami összesen hét motort jelent:az EC, az XC és a GP változatokat 250 és 300 köbcentis kivitelben.

A 2019-es VB-n nagy nevek szép eredményeket szállítottak a GasGas enduróival, illetve a motorok is egészen jól fogytak (4500 darab), a Rieju ha nem is a történelem legnagyobb bizniszét ütötte nyélbe, de nem csinált rossz boltot.

A Rieju gyára Barcelona mellett található, és éves szinten 12000 motor gurítanak ki. Ugyanakkor mintha nem lennének biztosak abban, hogy mit is akarnak kezdeni a felvásárolt platformmal, a dizájnt például az ügyfelekkel szavaztatták meg, a gyártást pedig csak kis lépésekben indítják be, először csak 100 versenyváltozatot készítenek, majd nyáron egy újabb százas sorozatot raknak össze.

Az átvett technikán érdemben nem módosítanak, a versenyváltozatoknál marad a 48-as KYB zárt cartridges villa, a Nissin fék, a Magura kuplung, az Excel felnik - egyedül a 300-as Rangeren fognak faragni, alacsonyabb ülést szabnak rá, egyszerűbb alkatrészekkel szerelik, és az árát is lejjebb viszik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.