Csodálatos és hiteles retrómotor lett az új Jawa

2020.04.30. 16:21

A Jawa a héten mutatta be az európai piacra szánt 300-as modelljét, amely az egyik leghitelesebb retró, amit valaha láttunk. A Jawa jelenleg a Mahindra tulajdona, és úgy néz ki, az indiaiak tisztelettel nyúltak a márkához - a Jawa az 1920-as évek végén kezdett motort gyártani, tehát teljes joggal emlegethetjük a legpatinásabb gyártókkal egy lapon.

A frissen leleplezett motorba egy 293 köbcentis, folyadékhűtésű egyhengeres került, DOHC vezérléssel - viszont a felületes szemlélő könnyen léghűtéses, kéthengeres, kétüteműnek nézheti. A teljesítménye állítólag 27 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 28 Nm, amely hatos váltón és lánchajtáson jut el a hátsó kerékre.

De mindez semmi, a forma a lényeg, amely a felületes szemlélőt könnyen megtéveszti, nagyon hitelesen hozza az ötvenes évek hangulatát. Szépen elrejtették a modern részeket, például a befecskendezőt, a felületek a képek alapján pedig csodásak.

Leginkább a modern fékrendszer, ami lebuktatja a Jawát, bár hátul meghagyták a dobféket, elöl a ByBre nyereg leleplezi, de az sem tolakodó. Erre valószínűleg az ABS miatt volt szükség, ami nélkül nem lehetne Európában új modellként forgalomba helyezni.

Egyelőre nem tudni semmit az itteni bevezetésről - de ha komolyan gondolják, az legkésőbb az őszi kiállításokon kiderül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.