Készen van, de nem fogják gyártani a Kawasaki elektromos motorját

2020.05.12. 16:48

Úgy látszik, a japán gyártók közül egyedül a Kawasaki mer bátran előremenni a fejlesztésben, amióta elhagyták a MotoGP-t, sorban jönnek az egyre merészebb húzások, amelyek rendre szép eredményeket hoznak: tíz év alatt hatszor nyertek Superbike-ban, készítettek kompresszoros sportmotort több mint 300 lóerővel, ennek a farvizén nagy szériában gyártanak feltöltött motorkerékpárokat, a Ninja 250-nel és a Ninja 400-zal leuralták a kis sportmotorok piacát, és a Ninja ZX-25R 250 köbcentis négyhengeresével pedig szintén meglepő szegmensben rántottak elő egy érdekes motort.

Kawasaki-electric-motorcycle-project-02

Ezek után egyáltalán nem meglepő, hogy pillanatnyilag úgy néz ki, a Kawasaki lesz az első a négy nagy japán gyártók közül, aki teljesen elektromos motorral áll elő (már amennyiben a Mugent és a Zero TT-s versenymotorjukat külön kezeljük a Hondától).

Az egyelőre Endeavor névre hallgató villanymotort először az EICMA-n villantották meg, és a Ninja 650 kasztniba csomagolt villanyhajtásról azóta is folyamatosan jönnek a hírek, például hogy négygangos váltóval látták el, 225 kilós lesz és 27 lóerő a teljesítménye, míg a hatótávolsága kb. 100 kilométer.

Bár használható motornak tűnik, ezek nem azok az adatok, amitől bárki hasra esne, sőt, ezek igazából egy jól használható villanyrobogó számainak kellenének, hogy legyenek. Ezt valószínűleg a Kawasakinál is érzik, és ugyan a motor lényegében kész van, a tervek szerint ebben a formában nem megy gyártásba - viszont az Endeavorhoz kifejlesztett megoldásokat máshol hasznosítani fogják.

Kawasaki-electric-motorcycle-project-03

A Kawasaki európai PR-főnöke, Martin Lamber a Cycleworldnek azt mondta, hogy "ez egy olyan jármű, amely valójában csak a technológia tesztelésére szolgál. Nem megy gyártásba, csak bemutatja, hogyan gondolkodik a Kawasaki az elektromos motorokról. A legtöbb elektromos motornak nincs váltója, csak meghúzod a markolatot, és megy, mint egy robogó. Ennek viszont van egy négysebességes váltója. Ez első sorban a motorosoknak vonzó, mert ők ragaszkodnak a váltóhoz. Ez egy példa, hogyan lehet jól ötvözni a benzinmotorok és elektromotorok előnyeit."

Bár ez most úgy néz ki, mint egy hirtelen kihátrálás az elektromos motor gyártásából, de továbbra is úgy tűnik, hogy a japán gyártók közül a Kawasaki veszi legkomolyabban a feladatot.