Gyártásra kész a Bimota KB4

2020.05.27. 08:21

Pár napja még csak egy elhomályosított fotó volt az egyetlen kapaszkodó, most viszont már a vadonban is lencsevégre kapták a Bimota KB4 prototípusát, és két dolognak örülhetünk:
- szemmel láthatóan gyártásra kész
- hűek maradtak a korai rajzokhoz

A Bimota második újkori Kawasaki alapú motorja, a KB4 hamarosan mehet szériagyártásba, a japán Young Machine kémfotói alapján legalábbis igen-igen késznek tűnik a nyilvános benzinkúton elcsípett prototípus.

A korai CGI-ket hűen követték a tervezők, a gömbölyű fejidom és a buborék plexi is hibátlanul megmaradtak - kár, hogy a matt fekete motor részletei nehezen kivehetők a képeken.

Mint már írtuk, a KB4 blokkja a Ninja 1000 SX-ből származik, és nem is nagyon nyúlnak hozzá, marad a 140 lóerő, viszont a Bimota az eredetinél jobb vázat és futóművet tervez hozzá. A váz amolyan hibrid konstrukció, öntött alumínium elemekből és ovális króm-molibdén csövekből áll. A futómű vélhetően Öhlins, az első féknyergek meg talán Brembo M4-ek.

Mivel a kémfotón a motoron nincsenek adatrögzítő eszközök, és tesztpilóta is magában van, arra következtethetünk, hogy a KB4 lényegében készen van, és ha minden jól megy, a végleges változatot legkésőbb az ősszel bemutatják valamelyik kiállításon - ha lesz még olyan egyáltalán.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.