Frissíti a KTM a 1290 Super Adventure-t

2020.06.09. 07:53

Várhatóan 2021-re a KTM frissíti a 1290 Super Adventure-t, és bár műszaki újításra is lehet számítani, első sorban a megjelenést igazítják hozzá a legújabb irányvonalhoz, vagyis a 790 Adventure-höz. A tankot például ketté osztva mélyebbre viszok, ezzel egyrészt kikacsintanak a ralimotorok felé, illetve ez a megoldás jót tesz a súlyelosztásnak, és így nagyobb mozgástere lehet a pilótának a nyeregben.

A kifutó széria
A kifutó széria

Várhatóan a segédvázat is lecserélik - hogy pontosan mire, az még nem világos, de kémfotókon egy új alumínium segédváz bukkant fel. Ezen felül a fényszórokon és a fejidomon is alakítanak - az egész szélesebb lesz, hiszen a következő szérián már nagy valószínűséggel bemutatkozik a radaros tempomat - ezt 2019-ben a KTM, a BMW és a Ducati is beígérte, de végül senki nem vezette be. Maga a radaregység egyébként a Bosch-tól származik, és lehetővé teszi, hogy az autókból ismert módon a tempomat tartsa a követési távolságot az előtte haladótól. Mivel tudjuk, hogy mindhárom márkánál készen álltak a bemutatására, igen valószínű, hogy végül a Bosch késleltette a technológia bevezetését.

A Super Adventure következő generációja várhatóan új lengőkart is kap, amely jóval masszívabb lesz a kifutó szériáénál.  A blokk ugyanúgy a Super Duke R 1301 köbcentis kéthengerese némileg áthangolva, a teljesítményben nagy változásra nem kell számítani, a 160 lóerő így is bőven elég volt mindenre. A kerékméreteken sem fognak variálni, az R változat 21/18 collos párosításon fog futni, az elektromos futóművű S pedig 19/17 collos felállást kap.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.