Teljesen új dupla első futóművet dolgozott ki a Yamaha

2020.06.10. 08:45

A Yamaha nagyon elszántan próbál a legmeghatározóbb gyártó lenni háromkerekű motorok piacán, legalábbis erre következtethetünk az újabb szabadalmuk alapján, melyen egy egészen új rendszerrel működő háromkerekű robogó látható.

yamabrud

Ez a megoldás egészen más, mint amit a Nikennél és a Tricity-nél láttunk, és a Piaggio MP3 első futóművétől is eltér. Eddig a Yamaha négy első teleszkópot egy egy lengőkaros futóművet használt, a Piaggio pedig lényegében két Vespa első futóművet házasított össze, ez a mostani viszont a működési elvét tekintve egy harmadik út - leginkább a Brudeli Leansterre hasonlít a szerkezet, melynek a jogait 2018-ban vásárolta meg a Yamaha.

Nem világos, hogy miért nem a Niken futóművét viszik tovább - könnyen lehet, hogy ezt csak azért védetik le, nehogy más ezen az elven működő ellenfelet építsen számukra. Ha viszont emellett a rendszer mellett köteleződnek el, annak is vannak előnyei, ugyanis ennél az első futómű bonyolult alkatrészeinek a tömege mélyebbre kerül, így az egész motor súlypontja közelebb lehet a talajhoz.

Ezen felül a Brudeli-féle megoldás egyszerűbb, kevesebb a mozgó alkatrész, kevesebb a forgáspont és kisebb a helyigénye - ezáltal olcsóbb a gyártása és kevesebb potenciális hibalehetőséget tartalmaz. Ez akkor lesz fontos, ha nagyobb tömegben szeretnének ilyet gyártani, mondjuk a TMax darabszámához mérhető mennyiségben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.