A brit bajnokságban is elindítják a Honda CBR1000RR-R-t
Nemsokára elindul a Brit Superbike, ahol a Honda komoly támogatással indul, és be is mutatták a versenymotort, amellyel Andrew Irwin, Glenn Irwin, Tom Neave és Davey Todd fognak versenyezni - az első kettő a Superbike, az utóbbiak pedig a Superstock1000 kategóriában.
A BSB-be szánt Honda CBR1000RR-R Fireblade SP-k (ez a leghosszabb motornév a mezőnyben) a szabályoknak megfelelően a sorozatba szánt speciális gumikon futnak, illetve eltávolítottak belőlük minden elektronikát - a BSB-ben ugyanis nincs se ABS, se kipörgésgáltó, se egykerékkontroll, szinte minden a versenyzőn múlik, és ezért a nézők is hálásak, minden futamon tele vannak a lelátók.
A CBR1000RR-R-rel szemben magasak az elvárások, és ugyan nem használhatják azt az elektronikai csomagot, melynek a fejlesztésére rengeteg pénzt és időt fordítottak, az aerodinamikai csomag és a szériában 215 lóerős teljesítmény azért jelenthet némi előnyt.
A versenymotorokon lecserélték a fékcsöveket, a Superbike kategóriás gépekre a gyári Brembók helyett Nissin fékrendszert szereltek, beleértve a nyerget és a főfékhengert is, illetve a kipufogó esetében ugyan maradtak az Akrapovic-nál, de a gyáritól eltérő kialakítású titán versenyrendszert szereltek fel. Ezen kívül lecserélték a kapcsolókat, a bal készhez kivezették a fékkar állítócsavarját, és ugyan a futómű maradt Öhlins, a cartridge egészen biztosan más, mint a boltban kapható SP-kben.