A brit bajnokságban is elindítják a Honda CBR1000RR-R-t

2020.06.26. 13:35

Nemsokára elindul a Brit Superbike, ahol a Honda komoly támogatással indul, és be is mutatták a versenymotort, amellyel Andrew Irwin, Glenn Irwin, Tom Neave és Davey Todd fognak versenyezni - az első kettő a Superbike, az utóbbiak pedig a Superstock1000 kategóriában.

A BSB-be szánt Honda CBR1000RR-R Fireblade SP-k (ez a leghosszabb motornév a mezőnyben) a szabályoknak megfelelően a sorozatba szánt speciális gumikon futnak, illetve eltávolítottak belőlük minden elektronikát - a BSB-ben ugyanis nincs se ABS, se kipörgésgáltó, se egykerékkontroll, szinte minden a versenyzőn múlik, és ezért a nézők is hálásak, minden futamon tele vannak a lelátók.

A CBR1000RR-R-rel szemben magasak az elvárások, és ugyan nem használhatják azt az elektronikai csomagot, melynek a fejlesztésére rengeteg pénzt és időt fordítottak, az aerodinamikai csomag és a szériában 215 lóerős teljesítmény azért jelenthet némi előnyt.

A versenymotorokon lecserélték a fékcsöveket, a Superbike kategóriás gépekre a gyári Brembók helyett Nissin fékrendszert szereltek, beleértve a nyerget és a főfékhengert is, illetve a kipufogó esetében ugyan maradtak az Akrapovic-nál, de a gyáritól eltérő kialakítású titán versenyrendszert szereltek fel. Ezen kívül lecserélték a kapcsolókat, a bal készhez kivezették a fékkar állítócsavarját, és ugyan a futómű maradt Öhlins, a cartridge egészen biztosan más, mint a boltban kapható SP-kben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.