Elsőként jelentette be a BMW a radaros tempomatot

2020.07.01. 14:45

A motorok műszaki újdonságai szépen követik az autóipart, és ugyan már tavaly beharangozták a radaros tempomatot, 2020-ra végül senki nem lépte meg - a technológiát a Bosch fejlesztette, és vélhetően miattuk nem került be sem a KTM, sem a Ducati sem BMW újdonságaiba. Viszont most már készen áll a radaros tempomat, és a BMW elsőként be is jelentette, hogy a 2021-ben be is vezetik - vélhetően az új K 1600 GT-ben fog megjelenni az Active Cruise Control (ACC) névre keresztelt megoldás.

Az AAC lényege, hogy egy radarral méri a motor előtt haladó járműtől a távolságot, és bekapcsolt tempomat esetén ha az lassít, a motorosnak nem kell belenyúlnia, hanem a rendszer automatikusan tartja a követési távolságot, vagyis szükség esetén fékez, aztán pedig visszagyorsít.

Ezen felül várható, hogy a radaros egység nem csak a tempomatot egészíti ki egy új funkcióval, hanem a többi menetbiztonsági elektronikának is képes adatot szállítnai, ezzel új fejezetet nyitva az aktív biztonságirendszerek történetében.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.