Újrakezdi a Kawasaki a Z1 hengerfejek gyártását

2020.07.10. 13:42

A nagy szériában gyártott japán motorok közül talán a Kawasaki Z1 tartja a legjobban az árát - a hetvenes évek sztárja volt a veszettül erős négyhengeres, és az eltelt ötven évben igazi kultusztárgy lett. A Kawasaki is érzi, hogy ez egy olyan örökség, amire vigyázni kell, és újra elkezdenek Z1 hengerfejeket gyártani a mai fejlett technológiákkal.

A régi modellek fenntartásának gyári támogatása nem új ötlet, legutóbb a Honda jelentette be, hogy az RC30-as VFR750-hez újrakezdik az alkatrészek gyártását, hogy a tulajdonosoknak könnyebb legyen megőrizni a technológiai mérföldkőnek számító modelleket - illetve üzletnek sem olyan rossz az ilyesmi.

A Kawasaki az új Z1 hengerfejeket az eredeti tervek és specifikáció alapján gyártja, de modern módon, emiatt nem az eredeti pontos másolatát állítják elő az akkori gyártási szabványok alapján. Ez elsőre nem hangzik olyan jól, hiszen így elvileg oda az eredetiség, de inkább arról van szó, hogy az új az jobb, mint az eredeti.

Mivel a Z1-ek ára tovább emelkedik, vélhetően a legyártott hengerfejek gazdára fognak találni - az áremelkedés és az új gyári alkatrész álló restaurálási projekteket is újraindíthat.

A most leadott rendeléseket várhatóan ősszel tudják kiszolgálni. A hengerfejhez járnak a vezérműtengely-tartók, a szelepek, illetve az ezekhez tartozó mütyűrök, viszont a vezérműtengelyek, a szelepfedél és a tömítések nincsenek benne.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.