Új vázat kapott a Honda krosszmotorja

2020.07.15. 12:55

A Honda bemutatta a CRF450R és a CRF450RX legújabb kiadását. A 2021-es modellek komoly fejlődésen mentek keresztül, új a váz, a lengőkar, a futómű, a geometria - illetve sikerült a tömegéből is tovább faragni, amitől szintén jobban kanyarodik. Ezen felül a szívó és kipufogórendszert is módosították, hogy alacsony és közepes fordulaton is egyenletesebb legyen.

A CRF450R-en, vagyis a krosszváltozaton két kilót faragtak, 107-ről 105 kilóra vitték le a tömegét. A legtöbbet a kipufogón, a vázon és a segédvázon fogták, miközben a merevsége nem változott. A blokk csúcsteljesítménye és nyomatéka nem tér el a 2020-as modelltől, viszont finomabb és jobban kimotorozható lett, illetve a rajtautomatika mellé belekerült a Honda Selectable Torque Controll (kipörgésgátló) frissített kiadása.

A kipörgésgátló egy éve jelent meg a CRF450R-ben, ami némileg visszavesz a hátsó kerék elforgásából, ezzel maximalizálva a tapadást - a rendszer három fokozatban állítható, 1. módban csak későn és finoman avatkozik be, leginkább a szűk fordulókban érezhető a hatása. A 3-as módban gyorsan és határozottan reagál, csúszós, saras pályára ajánlják, a 2-es mód pedig egy átmenet az 1. és 3. mód között. A módok között a HSTC gombot nyomva lehet léptetni, illetve szükség esetén az egész ki is kapcsolható - indulásnál mindig a leállítás előtti utolsó módot veszi alapértelmezettnek.

A rajtelektronika is három módban állítható, 3-as állásban 8250-es fordulatot tartja, ez kezdőknek vagy sáros, csúszós pályára való, a 2-es állásnál a 8500-as fordulatot tartja, és száraz pályára való, ezt hívják standard állásnak, míg az 1-es szinten 9500-es fordulatról lő ki, ezt kimondottan a haladó versenyzőknek ajánlják. A rajtautomatika élesítéséhez be kell húzni a kuplungot és a start gombot nyomva tartani - ha a lila led egyet villan, akkor 1-es módba vált, tovább nyomva kettőt villan, akkor a kettes mód, és így tovább. Szintén állítható a gyújtástérkép is három lépésben normál-sima-agresszív vonalon.

A CRF450R újdonságait a nagytankos (6,3 liter helyett 8 liter) crosscountry változat, a CRF450RX is megkapta. Az RX-nek nem csak a tankja más, hanem a tengelytávja is rövidebb (1481 mm helyett 1477), egy tized fokkal laposabb a villaszöge (27,2 fok), egy milliméterrel hosszabb az utánfutása (115 mm), és másfél kilóval nehezebb szárazon - viszont így is 2,3 kilóval könnyebb, mint a 2020-as modell.

Megkapta az új vázat, lengővillát, kipufogót, blokkot, kuplungot, szóval mindent, amit az R-hez fejlesztettek, illetve karcsúbb lett a motor, keskenyítettek az ülésen is, hogy könnyebb legyen mozogni rajta, illetve módosítottak az oldaltámaszon is, hogy véletlenül se zavarja a motorost.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.