50 lóerőt tud 17 ezres fordulaton a Kawasaki Ninja ZX-25R

2020.07.15. 10:44

Kawasaki némi halogatás után végre bemutatta Indonéziában a Ninja ZX-25R-t, és most, hogy hivatalos és létező motorról van szó, végre az adatai is nyilvánosak, és nem pletykákra és szóbeszédekre alapozva kell találgatni. Tehát ami a legfontosabb, hogy a 250-es, négyhengeres sportmotor 49 lóerős, ram airrel együtt 50 LE-t tud - az Akrapovic-nál egy előszériás példányt lepadoztak, az ott 41 lóerőt tudott keréken - ami a kb. 15%-os hajtási veszteséggel számítva 47 LE, tehát nagyságrendileg ott van a gyári érték közelében (padon nyilván nincs ram air). Ehhez 22,9 Nm csúcsnyomaték tartozik - ha nem lenne világos, ez nem nyomatékos motor, forgatni kell, egészen 17 ezerig. Ennek megfelelően a blokk is rövid löketű, 50 mm-es furathoz 31,8 mm löket tartozik.

A súlya meglepően sok, egy könnyű motort vártunk, erre ez teletankolva 180 kiló - a Ninja 400 168 kiló, igaz, ez utóbbi adat a menetkész tömeget jelenti, aminél soha nem egyértelmű, hogy mennyire van tele a tank. A 250-esnél viszont ez akkor is sok, miheztartás végett egy Triumph Street Triple 765 RS száraz tömege 165,5 kiló. Az alapára az indonéz piacon kb. kétmillió forint, és lesz belőle egy SE kivitel ABS-szel és pár extrával, amely 2,4 millió. Vagyis csak a korábban várt árhoz képest olcsó.

A futóművet a Showa szállítja, elölre egy 37 mm-es, szeparált csillapítású SFF-BP villát, hátulra pedig egy csak előfeszítésében állítható rugóstagot tettek. Emellett jár hozzá kétirányú gyorsváltó és csúszókuplung.

A ZX-25R-t kimondottan az ázsiai piacra tervezték, mert bizonyos helyeken a Ninja 400 a köbcentiből kifolyólag a súlyos adók és a biztosítás miatt piacképtelen, így nem valószínű, hogy valaha hoznák Európába is.