21 millióért alkalmi vétel az egyik legritkább Yamaha

2020.07.21. 12:46

A Yamaha R7 alapból sem gyakori motor, a Bol d'Or replika pedig azon belül is különlegesség, arról nem is beszélve, hogy ez a példány Jean-Claude Olivier tulajdona volt. Nem véletlenül tartják 21 millió forintra.

De nézzük meg alaposabban, hogy miért ennyire különleges ez a motor? Az 1999-es, OW-02 gyári kódú Yamaha YZF-R7 eleve homologizációs modellnek készült a Superbike és az Endurance VB-re, éppen ezért csak a szabályok által előírt 500 darab készült belőle. A 749 köbcentis, 20 szelepes blokk 106 lóerőt tudott, viszont volt hozzá két gyári tuningkit, melyből a szerényebb 135 lóerőre húzta fel, míg a vadabb 162 lóerőt biztosított, amellyel már az ezres motorok ellen is versenyképes volt. Mégsem ez volt a legizgalmasabb része, hanem a váz, mely az YZR500 GP versenygép megoldásait és geometriáját örökölte. Ehhez passzintottak csúcsminőségű futóművet és fékeket. Az OW-02 olyannyira versenymotor volt, hogy nem is került rá utasülés, és az ECU-ra gyárilag ráhúzták a versenyprogramot, amelyet a verseny kábelköteg aktivált.

Az R7 végül megnyerte a 64. Bol d'Or 24 órás endurance futamot a Jean-Marc Delétang, Fabien Foret és Mark Willis trióval, amire a Yamaha francia vezérképviselete kiadott egy limitált szériát R6-okból és R7-ekből. Bol d'Or replika R7-esből mindössze 20 darab készült. Ezek nem csak megjelenésükben (matricák, rajtszám) idézték a győztes versenygépet, hanem az extrákban is. Akrapovic titán kipufogórendszer, Ermax szélvédő, nagyobb méretű endurance tank és gyorstankolós tanksapka került rá.

A most meghirdetett darab a 20-as szériából az első, körülbelül 3000 kilométer futással, a tulajdonosa pedig az a Jean-Claude Olivier volt, aki dakarversenyzőként, csapatfőnökként és Yamaha importőrként (ő harcolta ki a V-Max európai forgalmazását) is legenda lett, majd 2013-ban, 67 évesen közúti balesetben veszítette életét.

Ha kell, itt megveheted.