Villanymotort csinál a Honda a CB125R-ből

2020.08.18. 14:37

Honda legfrissebb szabadalmi rajzain egy  CB125R  alapú villanymotor látható - mármint nem csak a Neo Sports Café dizájn van meg, hanem rengeteg alkatrészt átmenekítenek, például a komplett vázat.

electric-honda-cb125R-header

A szabadalom alapján gyanakodhatunk, hogy a motor készen van, vagy legalábbis van belőle egy működő prototípus a Honda fejlesztési részlegén, és az a gyanúnk, hogy itt nem csak egy technológiát védenek le, hanem konkrétan egy termékről van szó.

Érdekesség, hogy a motor szíve egy nagyon kicsi és könnyű villanymotor - jó viszonyítási pont lehet a lánckerék átmérője. Egy ennyire kicsi egységre valószínűleg a CB125R kompakt mérete miatt volt szükség, illetve azért engedhetik meg magunknak, mert nem a brutális teljesítmény a cél, hanem hogy A1-es jogosítvánnyal is vezethető legyen.

A motor többi része nagyjából változatlan, a futómű, a fékek, az idomok - nyilván lesznek változtatások, például az akkumulátorok felfogatása miatt, de úgy látszik, hogy főleg már meglévő elemekből dolgoztak.

Mint a szabadalmaknál szokás, ezúttal is titokban maradnak a teljesítményadatok, de nem is valószínű, hogy a 125-ös motorokénál nagyobb teljesítményre kell számítani, hiszen a vázat, a futóművet és a fékrendszert arra méretezték.

Az egész projekt legizgalmasabb része, hogy a szabadalmaztatott motor 75%-a már évek óta gyártásban van, amivel rengeteget tudnak spórolni a fejlesztési költségeken. Úgy látszik, hogy a Honda ezt az utat választja, az önálló villanyos modellek helyett a már meglévő belsőégésű motorokat alakítanák át, ahogyan azt már tették például a PCX-szel is - és ha lehet tippelni, a következő NC generációkat már eleve ebben a szellemben készül.