A Yamaha Europe és a Yamaha Austria Racing Team (YART) közösen összedobtak egy 46 darabos limitált kiadású YZF-R1 sorozatot, mellyel a Yamaha MotoGP-s szatellitcsapatának a főszponzora, a Petronas előtt tisztelegnek. A 46-os darabszám sem véletlen, hiszen ennyi éves a maláj olajvállalat.
A 46. évforduló nem tipikusan ünnepelendő jubileum, így nehéz megmagyarázni, hogy miért éppen most van erre szükség - oké, a 46 Valentino Rossi rajtszáma, de talán inkább arról van szó, hogy egyelőre a Petronas pilótája, Fabio Quartararo vezeti a bajnokságot, és minden esélye megvan rá, hogy meg is nyerje azt.
A különkiadás R1-ekért nem csak az idomok és a fényezés miatt kérik el az egyenként kb. 16 millió forintot (46 ezer euró), a YART ugyanis az egyike a három európai Genuine Yamaha Technology Racing partnernek, vagyis forgalmazzák a Yamaha gyári versenycuccait. És ezekból jutott is az R1-ekre bőven.
A Petronas edition R1-ek karbon idomokat kapnak, a GP versenygépekhez hasonló aerodinamikával és fényezéssel, ezeket ugyanaz a cég szállítja, akik M1-ek idomait is gyártják. Emellett verseny ECU is jár hozzá, amely együttműködik a gyorsgázzal és a komplett verseny kipufogórendszerrel, így kiaknázva a crossplane négyhengeres tartalékait.
A futómű az Öhlins csúcsmodelljei, elöl egy FGRT villa, hátul egy TTX rugóstag veszi fel a pályát, illetve jár melléjük egy új kormánylengés-csillapító. A gyors gumicseréket gyorszáras tengelyek segítik - és alapból Michelin pályagumikat húznak a hétküllős Marchesini felnikre.
A gyári fékeket sem tartották meg, helyükre Brembo GP4-RX nyergek kerültek, amelyek T-Drive tárcsákba marnak, illetve szintén a Brembótól érkezik a kuplungkar és a bal kézhez kivezetett fékkarállító.
Ezeken kívül a vevők kapnak egy KYT sisakot, egy Petronas Yamaha pólót egy VIP meghívót valamelyik jövőbeli MotoGP fordulóra.