Aprilia Tuono V4 X: 221 lóerős naked, kizárólag pályára

2020.08.31. 12:55

Amikor  két hete egy pályás videón egy Aprilia naked bike hasított iszonyatos tempóval, arra tippeltünk, hogy a következő Tuono V4 1100-at látjuk  - hát nem az volt, hanem egy gyűjtői különlegesség, a most leleplezett Aprilia Tuono V4 X, vagyis egy kizárólag pályán használható, ultra high-tech naked bike.

A MotoGP ihlette aerodinamikai elemekkel ellátott, szénszálas idomokkal szerelt, 218 lóerős, 166 kilós száraz tömegű pályagép 12,43 millió forintba kerül, és az RSV4 X-hez hasonlóan mindössze 10 darabot építenek belőle.

Az RSV4 1100 Factory-hoz képest a plusz lóerőket az Akrapovic titán rendszer, a direktszűrő és a spéci elektronika adja - mivel teljesen pályamotor, ennél nem kötötte a mérnökök kezét az emissziós előírások betartása. A rengeteg szénszálnak és titánnak köszönhetően több mint 18 kilót sikerült lefaragni róla az utcai Tuonókhoz képest.

A gyors pályaköröket az átírt elektronikán kívül Brembo GP4-MS féknyergek és Brembo T-Drive tárcsák segítik, amelyekhez 19x16-os Brembo főfékhenger tartozik, a Marchesini kerekekre pedig Pirelli Superbike slickeket húztak. Az aluházas kormánykapcsolók, a versenykábtartók és a karbon védőelemek mind-mind finom versenycuccok, ahogyan az Öhlins futómű és a kétirányú gyorsváltó is.

És van egy kedves kikacsintás, a fényezés lilája ügyes utalás a 2006-os Bol d'Oron indított RSV1000R Factory-ra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.