Miért lép ki egy csapat a MotoGP-ből a legsikeresebb szezonja után?

2020.09.15. 12:34

Még ezerrel pörög a MotoGP szezon, de már most nagyon érdekes, hogyan fog kinézni jövőre a rajtrács: az Avintia Racing ugyanis jelezte, hogy 2021-re kiszállnának a GP-ből. A kérdés, hogy ki lesz helyettük?

Ha egy csapat visszalép az indulástól, a helyét a szervezők átadják valamelyik jelentkezőnek, így került be például legutóbb a Petronas SRT, miután az Aspar 2019-ben kiszállt a királykategóriából. Az Avintia helyére jelenleg két csapat pályázhat, egyrészt Rossi csapata, a VR46 Team és a holland Leopard Racing.

A Leopard Racing Flavio Becca tulajdona, a pénzügyi biztonságukat pedig a Leopard nevű energiaitalgyártó biztosítja - a csúcsra 2015-ben értek fel, amikor Danny Kent megnyerte velük a Moto3-at, és jelen pillanatban a szakértők őket tartják befutónak az Avintia helyére.

A VR46 MotoGP-be való fellépéséhez ugyanis úgy gondolják, hogy Rossinak vissza kéne vonulnia - egyszerre versenyezni és a csapatot igazgatni sok lenne. Bár ezügyben nincs semmilyen szilárd kapaszkodó, de valószínűleg sokan abban reménykednek, hogy egy új csapat meg tudna egyezni a Suzukival, az egyetlen gyártóval, akinek még nincs szatellit csapata a GP-ben.

Miután az Avintia 2021-re leszerződtette Enea Bastianinit Zarco helyére (Zarco jövőre vagy a Pramac-ban vagy a gyári Ducatinál fog menni), és Tito Rabat éppen egy kétéves szerződés közepén van, valószínűleg ezzel a felállással fog futni a 2021-es év - kivéve, ha Rabat belefárad a sikertelenségbe, és a helyére le nem igazolják a Moto2-t éppen vezető Luca Marinit.

De vajon miért száll ki az Avintia a történelmének legsikeresebb szezonja után?

Az Avintia a MotoGP legszerényebb költségvetésű csapata, és jellemzően mindig a rajtrács végén tanyáztak, a nagy fordulatot Johann Zarco leigazolása hozta, aki az eddig privát csapatként működő Avintiánál szatellit, vagyis félgyári hátteret kapott. Tehát hiába a 2019-es versenymotorral megy, a gyári szakemberekkel szoros együttműködéssel képes volt Brnoban a pole-ból rajtolni, és végül a dobogóra is felállhatott - ilyenre korábban az Avintia képtelen volt.

e-5992.gallery full top fullscreen

Viszont a világjárvány nekik extrán betett, hiszen eddig a befizetős pilótákból éltek, és a válság őket sújtotta a legsúlyosabban. Ezért úgy döntöttek, hogy olcsóbb kategóriára fókuszálnának, mint a Moto3, a MotoE vagy akár a Moto2.