Egyelőre megtartja V-motorokat a Suzuki

2020.09.23. 14:19

A V-Strom 1050-nel a Suzuki új arcot adott a túraenduróinak, amely idővel átköltözhet a 650-esre, melyből jövőre jön várhatóan a frissített kiadás. Egyelőre a meglévő 650-es V2-est igazítják hozzá az Euro5-höz, tehát ha hihetünk az előzetes híreknek, az új soros kéthengeres blokk bevezetése még várat magára.

Az új, Euro5-ös V-Strom 650 és SV650 tehát nagyon valószínű, ezeket október-november folyamán le is fogják leplezni. Ami viszont meglepő újdonság lehet, hogy a Suzuki lefelé is bővítené a V-Strom kínálatot. Még év elején a Suzuki kínai partnere, a Haojue bemutatta a DR300-at, amelyből mifelénk jó eséllyel lesz egy GSX-S300 és egy V-Strom 300 is.

A blokkja egy 298 köbcentis soros kéthengeres, folyadékhűtéssel és injektorral, így összesen 30 lóerőt és 28 Nm-t tud, amely egy hatos váltón és láncon keresztül jut el a hátsó kerékre. Ezek a BMW G 310 sorozat ellenfelei lesznek leginkább. Ami kérdéses, az a formájuk - a kínai DR300 a neve ellenére leginkább a GSX-S750-re hasonlít, viszont nem kizárt, hogy az európai modellek a 1050 V-Strom és a Katana formai jegyeit vennék át.

A 300-as modellek mellett hallani 160 köbcentis, 15 lóerős változatokról is - ezeknek az európai bevezetésével kapcsolatban viszont szkeptikus vagyok, hiszen az A1-es jogosítványba már nem férnek bele, míg az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők inkább a nagyobb, erősebb modelleket keresik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.