Niken riválissal készül az Aprilia

2020.09.25. 09:44

A háromkerekű robogó ötletét először a Piaggio csoport fejlesztette piacképessé, az volt az MP3, a háromkerekű motorkerékpárt pedig a Yamaha építette meg először jóra, az volt az MT-09 alapú Niken. Az olaszok most visszavágnának, mégpedig az Aprilia márkanév alatt.

Egy frissen kikerült szabadalom alapján azt látjuk, hogy egy Aprilia Mana elejére akasztották rá az MP3 első futóművét, így egy automata váltós, 839 köbcentis V2-essel szerelt, kanyarban bedőlő háromkerekű motorra számítunk.

Bár a futómű a működési elvét tekintve az MP3-at idézi, megerősítették, hogy megbírkózzon a nagyobb teljesítményű motorral, illetve vélhetően változtattak a geometriáján is.

A Nikenhez képest a legnagyobb különbség, hogy míg a japánok teleszkópvillákat használnak, az olaszok rugóstagokat. Az olaszok most szabadalmaztatott új első futóműve állítólag olcsóbb, mint a Yamaháé, és kevesebb karbantartást igényel.

A részleteket megnézve egyértemű, hogy ez sokkal több, mint egy hirtelen ötlet, sokkal inkább egy éles tesztelésre kész tervnek tűnik. Ugyan a Mana gyártása megszűnt, az Aprilia bármikor újra előállhat a 839 köbcentis V2-es frissített, Euro5-ös változatával - ahogyan a Suzuki is gond nélkül leporolta a GSX-S1000 számára a K5-ös GSX-R1000 négyhengeresét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.