Mit tudhat a 2021-es Kawasaki Ninja ZX-10R?

2020.10.13. 09:20 Módosítva: 2020.10.13. 09:48

Írtunk arról, hogy a Kawasaki idén hat újdonsággal készül, melyek közül az egyik a ZX-10RR lesz. Bár az RR-rel együtt frissítik a lakossági (már ha mondhatunk ilyet egy 1000-es sportmotorról) ZX-10R-t is, a lényeg a homologizációs modell lesz, mely a Superbike VB-s versenymotor alapját adja.

Kawasaki Ninja ZX-10RR versenymotor a Suzuka 8hr endurance versenyről
Kawasaki Ninja ZX-10RR versenymotor a Suzuka 8hr endurance versenyről

Egyelőre kevés információ szivárgott ki a típusról, azt viszont tudni, hogy a váz érdemben nem fog változni - ez jelenleg is a Ninja talán legerősebb pontja, és az ezáltal biztosított fordulékonyságot Jonathan Rea fantasztikusan ki tudja használni a jóval erősebb Ducatik ellen.

A 2021-es nagy újítást a blokkban kell keresni, melyet 210 lóra, vagy még tovább is fel fognak húzni, vagyis nagyságrendileg ott lesz a CBR1000RR-R és az aktuális Panigale V4 szintjén.

A nagyobb teljesítményhez újraírt elektronikára is lehet számítani, és egyre valószínűbb, hogy lecserélik a Casio-dizájnú régi műszerfalat is valami modernebbre. Az már csak tipp, hogy a Kawasaki elkezdi-e az aerodinamikai fejlesztéseket - eddig elég jól elvoltak a Superbike-ban szárnyak nélkül, de nem kizárt, hogy a H2R után a ZX-10RR is kap aerodinamikai elemeket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.