Itt az új BMW R 1250 RT

2020.10.16. 10:59

A BMW leleplezte az új R 1250 RT-t, amelyet már felszereltek a Bosch radaros tempomatjával. A műszaki és esztétikai frissítésen is átesett RT-re igencsak szükség volt, ugyanis amikor 1200-ról 1250-re fejlesztették, lényegében csak a blokkot cserélték, így házon belül már határozottan elavultnak tűnt.

Az új RT teljesíti az Euro5-öt, mégpedig úgy, hogy nem kellett semmit feláldozni a 133 lóerős teljesítményből. Ezen kívül lecserélték a klasszikus műszerfalat egy modern, színes, 10,2 collos TFT-re - pontosan ugyanolyanra, amilyen szinte az összes BMW-n is van.

Új a külső is a gonosz pillantású ledes lámpákkal, melyekhez opcionálisan rendelhető lesz kanyarfény-funkció, és amely a 2021-es R 1250 GS-hez hasonlóan nem kiegészítő lámpákkal dolgozik, hanem a tompított fényszóró vízszintesen tartásával oldja meg a feladatot.

Az extralistára felkerült az Audio System 2.0 nevű hangrendszer, illetve a zárható rekeszbe épített vezetéknélküli telefontöltő is. Az első idomon és a lámpán kívül az első sárvédőt módosították, és négy színben lesz kapható az RT: fehérben, metálbarnában, kékben és metálfehérben sötétkék pinstripe-okkal.

Az extrák közül a Bosch radaros tempomatja a legérdekesebb - ez jövőre jelenik meg először, első körben a Ducati Multistrada V4, a BMW RT és várhatóan a szintén frissülő K 1600 sorozat fogja megkapni, valamint valószínű, hogy a KTM csúcsmodelljeinél is meglépik a bevezetését.

Ez a rendszer 120 méter távolságig képes érzékelni a többi járművet, és a követési távolságot tartva automatikusan gyorsít és lassít a 30-160 km/h-s tartományban. Ha úgy ítéli, kanyarban automatikusan csökkenti a sebességet a kerékpár dőlésszögével összhangban. A Ducatival ellenben viszont nincs hátsó radar, ami a holtteret figyeli.