Hibrid hajtást fejleszt a Kawasaki

2020.10.21. 10:23

Úgy tűnik, hogy a Kawasakinál az elektromos projektjük után egy hibrid hajtásláncon kezdtek dolgozni. A legújabb szabadalmi bejelentésükön ugyanis egy benzin-elektromos motor látható.

A képek alapján úgy néz ki, hogy egy túramotor lenne az alap - logikus választás, a cruiserek után ebben a műfajban számít legkevésbé a súly, ami a hibrid hajtásláncok legnagyobb rákfenéje, hiszen egyszerre kell egy teljes értékű benzines járműnek lenniük, miközben cipelniük kell pluszban egy villanymotort és az akkumulátorokat.

A fő hajtás a Kawasaki motorjánál is a belső égésű motor, viszont négy különböző üzemmód közül lehet választani egy kis joystick-szerű gombbal.

Az alábbi táblázatban látható, hogy a különböző üzemmódokban más-más szerep jut a villanymotornak, van, hogy együttműködik a motorral, van, hogy csak az akkumulátort táplálja visszatöltéssel, és van, hogy kizárólag villannyal működik. Az üzemmódválasztó joystick alatt található egy gomb, ami a 36-os jelzést kapta, az egy boost gomb, amely rövid ideig extra teljesítményt nyújt a villanymotor rákapcsolásával.

Bár úgy tűnhet, hogy a Kawasaki élen jár a fejlesztésekben, egyelőre a szabadalmakon kívül nem sokat láttunk tőlük, egyedül az Eneavour elektromos motort, amelyről kijelentették, hogy kizárólag a technológiát próbálgatták, nem fog gyártásba kerülni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.