A Ducati saját képére faragná a Supersport VB szabályait

2020.10.26. 15:46

A Ducati szívesen visszatérne a Supersport világbajnokságra, és kezdeményezték, hogy módosítsák úgy a szabályokat, hogy a Panigale V2 beleférjen valahogyan a kategóriába.

panigalev2

A Ducati 2007 óta nincs ott a Superbike VB középső géposztályában, utoljára a 748 és a 749 volt, ami megfelelt a kiírásnak, az utánuk érkező 848 már nem volt homológ versenygép. A Panigale V2 sem felel meg, viszont az olasz motorgyártó elkezdett lobbizni, hogy módosítsák a kiírást, mely szerint jelenleg a 400-600 köbcenti közötti négyhengeresek, az 500 és 675 közötti háromhengeresek és a 600 és 750 köbcenti közötti kéthengeresek indulhatnak.

Az MV Agusta támogatja a köbcentilimitek újragondolását, hogy a jövőben az F3 800-zal indulhassanak (ugyanis az F3 675 állítólag a fejlesztési ciklusának a végére ért), a Ducati pedig a 955 köbcentis Panigale V2-t nyomná be.

Még zajlanak az egyeztetések, de a Ducati már elkezdett dolgozni a Barni Racinggel a Panigale V2 előkészítésén, az MV Agustától furcsa körülmények között felálló, 2019-es SSP világbajnok Randy Krummenacherrel, hátha átmegy a szabálymódosítás.

A FIM-nél és a Dornánál már hónapok óta azon vitatkoznak, hogyan lehetne felhúzni a Supersport VB-t, ahol ugyan nagyon szoros a mezőny, de lényegében két gyártóra szűkült a győzelem reményében választható motorok száma. A jelenlegi szabályok ugyanis a Yamaha YZF-R6-nak és a Kawasaki ZX-6R-nek kedveznek, és közben maga a kategória kezd kikopni a piacról. A Honda CBR600RR Európában nem létezik, nincs GSX-R600, leállt a Daytona 675 gyártása, a kínálat szűkülése pedig szép lassan egy márkakupává zsugorodás felé mutat.

Miután a Superstock 1000 kategóriát bezárták, és helyette bevezették a SSP300-at, amelyen ugyan bőven van nevező, de nem igazán nézett kategória, nem engedhetik meg maguknak, hogy még egy kategóriát hagyjanak eljelentéktelenedni.

A Barni Racing menedzsere, Marco Barnabo rámutatott, az SSP600 nem fejlődik, és egyre nehezebb a fiatal pilótáknak feljebb lépni, az SSP300 lemarad, a Superbike elhúz, a hatszázasok stagnálnak, a köztük lévő űr pedig egyre csak nő.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.