Kiszivárgott a 2021-es Yamaha MT-09

2020.10.27. 12:30

Még a hivatalos leleplezés előtt kiszivárogtak a Yamaha MT-09 képei, amelyeket átböngészve egyből látszódnak a fő újdonságok, illetve az is egyértelmű, hogy a 2021-es MT-09 ronda lesz.

Az eddigi gonosz tekintetet egy ledes projektoros fényszóró váltja, és ezzel együtt a motor pofázmánya a leglátványosabb újítás. A vitatható lámpa felett egy színes kijelző található amely egy fokkal modernebb az eddigi monokróm LCD panelnél, és a képernyőn látható adatok alapján a motor elektronikáján is változtattak, több beállítási lehetőséget fog kínálni az új modell.

A blokkon is frissítenek, hogy teljesítse az Euro5-öt, azt viszont nem tudni, hogy mi van belül, és mekkora lökettérfogattal rendelkezik - nemrég ugyanis arról volt szó, hogy a 847 köbcentis háromhengerest 890 köbcentire fogják növelni. Ugyanígy nincs még információ a teljesítményéről sem, ami ha minden igaz, akkor 115 lóerőről 120 lóerőre nő.

Az új modellen látható a kétirányú gyorsváltó, illetve ki lehet szúrni az új fékrendszert, melyhez már radiális főfékhenger tartozik, illetve úgy látszik, hogy a futóművön is igazítottak.

Friss: Közben kijött a hivatalos közelmény is a motorról, amely megerősítette, hogy 890 köbcentire nőtt a blokk, a teljesítmény pedig 117 lóerő lesz, míg a nyomatéka 93 Nm-re módosul. Ahhoz, hogy ez kijöjjön, a nagyobb hengerek mellett új dugattyúkra, hajtórudakra és forgattyús tengelyre is szükség volt.

A másik fontos újítás, hogy az elektronikát 2021-től már egy hattengelyű IMU látja el adattal, így adott lesz a dőlésszöget és az oldalgyorsulást is figyelő kipörgésgátló és ABS is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.