Kívül kínai, belül KTM

2020.11.04. 13:09 Módosítva: 2020.11.04. 13:11

A múlt hónapban mutatta be a kínai CFMoto a 1250TR-G-t, a KTM-től származó V2-es köré épített nagy túramotorjukat, most pedig a osztrák-kínai partnerség újabb eredménye bukkant fel, a 799 köbcentis LC8c blokkot használó CFMoto MT800.

Az CFMoto anyacége és a Zheijang Chunfeng Power Co. és a KTM 2014-ben kötöttek egyezséget, melynek része a KTM Duke 125, 200 és 390 kínai forgalmazása, illetve a technológiák és anyagok cseréje - na, ennek a technológiai csere eredménye, hogy a kínai modellekben KTM-eredetű blokkok bukkannak fel.

A KTM 790 Adventure és a CFMoto MT800 nem teljesen azonos, a blokkon kívül például kevés közös alkatrészük van, ahogyan a 1250TR-G-nél is láttuk, hogy a CFMoto nem átmatricázással dolgozik, hanem a műszaki alapok teljes újrahasznosításával, és a saját elképzeléseik szerint építenek motorokat.

Az MT800-ról egyelőre keveset tudni, az álcázás ellenére az már látszik, hogy egy túraenduróról van szó, melyet belső nélküli gumit hordó küllős felnikkel szerelnek, fordított villát és radiális fékekeket kap.

Arról nincs hír, hogy a blokkon milyen módosításokat végeznek el, ahogy arról sem, hogy megkapják-e a 790 Adventure komoly elektronikáit.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.