51 köbcentivel izmosodott a Honda SH350i

2020.11.10. 11:03

A PCX125-öt sem kerülte el az Euro5-re való átállás, és ha már hozzányúltak, nem csak a blokkot fejlesztették, hanem alaposan átszabták a típust. A külső is alaposan megváltozott, újak a ledes lámpák, és ami fontosabb, funkcióban is előre léptek, nőtt a nyereg alatti tároló, a kesztyűtartóban pedig USB-C töltőaljzatot helyeztek el. Ezen kívül új a műszerfal is, valamint alapáron jár a kulcs nélküli indítás.

Átdolgozták a vázat és a blokkot is, növeltek a hátsó rugóúton, valamint szélesebb gumikat kap gyárilag, hogy jobb legyen az úttartása. Az új váznak és burkolatoknak köszönhetően nőtt a lábtér, a raktér pedig 2,5 literrel lett nagyobb, vagyis összesen 30,4 liternyi motyó fér be az ülés alá.

A PCX jellegzetességének számító start-stop rendszert megtartották, a motor furatát viszont 52,4-ről 53,-5re növelték, miközben a löket 57,9-ről 55,5-re csökkent, a kompressziót pedig 11,1:1-ről 11,5:1-re húzták fel. A motor teljesítménye így 12,5 LE, ami 98 km/h-s végsebességet tesz lehetővé, miközben a fogyasztás 2,1 liter (WMTC szabvány alapján), a hatótávja pedig 380 kilométer körül alakul.

A motornak átalakították a kenését, a befecskendezésést, a vezérműláncfeszítőjét, csökkentették a belső surlódásait, illetve 2021-től jár hozzá a kipörgésgátló is.

A hátsó kerék méretét csökkentették, a korábbi 14-es helyett 13-as kerül fel, de a gumik szélesebbek lettek, elöl 100/80-as helyett 120/70-est használnak, míg hátul 110/70-es helyett 130/70-es mellett döntöttek.

A Honda másik slágerrobogóját, az SH300i-t sem hagyták érintetlenül, mely 2021-től már SH350i névre hallgat. Ennél 2019-ben jelent meg a kipörgésgátló és a kulcsnélküli indítás, így a következő modellévre az új, nagyobb blokk a legfontosabb fejlesztés. A plusz 51 köbcentitől 29 lóerőre nőtt a teljesítménye (+4 LE), miközben minden fordulaton nyomatékosabb, mint az elődje.

A könnyebb főtengelynek, a nagyobb fojtószelep-átmérőnek, a nagyobb szívószelepeknek és az átdolgozott kipufogónak köszönhetően nem csak erősebb, lett, de megmaradt takarékosnak is, 3,33 literes átlagfogyasztást ad meg hozzá a gyártó.

Az új blokk mellett új a külső is, illetve a műszerfalat egy LCD egységre cserélték.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.