Az Arai már rá is mozdult a legújabb biztonsági szabványra

2020.12.16. 08:32

A sport-túra szegmensbe sorolható, 2021-es Arai Quantic a méregdrága és csúcsminőségű sisakokat gyártó japán cég első olyan modellje, amely megfelel az új és minden eddiginél szigorúbb ECE 22.06 szabványnak.

Míg az aktuális ECE 22.05 szabvány csak azt vizsgálja, mi történik a sisakkal, ha egy sík üllőre ejtik, a 22.06 már azt is vizsgálja, milyen forgási gyorsulás mérhető a sisak belsejében, ha egy 45 fokban megdöntött üllőre csapódik be. Ez a látszólag kis jelentőséggel bíró vizsgálat azért került bele az új szabványba, és azért ennyire fontos, mert a motoros baleseteket vizsgálva kiderült, hogy az ilyen jellegű erőhatások súlyos károkat okoznak az agyszövetben, minden külső jel nélkül. Az ECE 22.06 szabványról korábban már írtunk hosszabban, akit érdekel a téma, érdemes átkattintania.

A Quantic 2021-től lesz kapható, és a kínálatban a csúcs versenysisak, az RX-7V és az alapabb Profile-V közé lövik be. Mivel sport-túra sisakról van szó, a szellőzés és a kényelem kiemelten fontos, ezért összesen 12 szellőzőnyílás van rajta, hat a beáramló friss levegőnek, és további hat, hogy legyen hol távoznia a párának.

Lesz benne intercom előkészítés, és bár az Arainak nincs saját kommunikációs rendszere, a törésteszteket elvégezték úgy, hogy volt a sisakban intercom is. Ugyanígy kipróbálták azt is, hogyan viselkedik törésnél a plexi, ha pin lockot szerelnek rá - például tesztelték 60 m/s-mal rálött acélgolyóval is. Az Arai a szokása szerint a saját módszereivel is tesztelte a bukót, például félgömb alakú üllőhöz verve, illetve 3 kilós kúp alakú súlyt három méter magasból ráejtve.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.