Ötfordulós bajnoksággal tér vissza a túracruiserek pályaversenye
A Laguna Secában rendezett Baggerek csatája nem csak nekünk jött be, ezért 2021-ben nem csak újra megrendezik, hanem egy ötfordulós bajnokságot írnak ki nekik. Az első futam a Braseltonban lesz április végén, a szezonzáró pedig Laguna Secában, szeptember közepén.
Míg a tavalyi futam meghívásos volt, idén a bajnokság nyitott lesz, bárki nevezhet és indulhat. Wayne Rainey, a MotoAmerica elnöke elmondta, hogy "a verseny népszerűsége őrületes volt, nem engedhetjük meg, hogy ne legyen több. Tudjuk, hogy rengeteg bagger-rajongó van, és a futamról a videót milliók nézték meg. Az idei öt verseny lehetőséget ad arra, hogy a rajongók az ország különböző részein élőben láthassák a versenyt."
A tavalyi futamot Tyler O'Hara nyerte egy S&S Indiannal, a második Hayden Gillim lett a Vance & Hines Harley-val, a harmadik helyen pedig Roland Sands támogatását élvező Frankie Garcia végzett, szintén egy Indiannal. A futamról és a motorokról itt írtunk hosszabban.
A műszaki szabályok egyébként nem túl bonyolultak, a Harley-Davidson (FL) és az Indian túramodelljeivel lehet nevezni. A Harley-knál a lökettérfogat 2146 köbcentiben van limitálva szívómotoroknál, míg a feltöltöttek legfeljebb 1753 köbcentisek lehetnek - ezek viszont csak nyomórudas vezérléssel és léghűtés hengerekkel játszhatnak. Az Indianoknál a vízhűtéses blokknál a maximum löketérfogat 1835 köbcenti, de ha léghűtéses, nyomórudas blokkal állnak rajthoz, akkor el lehet nyújtózni egészen 2146 köbcentiig. Ha a léghűtéses blokkot turbóval vagy kompresszorral fújnák meg, 1818 köbcentiig nyújtózhatnak. Ha valaki ezek ellenére durva előnnyel rendelkezne, a szervezők fordulatszám-limitet rendelhetnek el. Minimum tömeget is meghatároznak (288 kiló), mindenkinek Dunlop gumin kell mennie, a motoroknak fejidommal és oldaldobozokkal kell rendelkezniük, de szinte minden más módosítható.