Durván felrázták az Aprilia V4-eseit

2021.01.18. 08:52

Az idei évre frissítette az Aprilia a két V4-es csúcsmodelljét, az RSV4 sportmotort és naked változatát, a Tuono V4-et. Bár a frissítés jelentős, nem csak egy Euro5-ös blokkról és pár új színről van szó, az alapok változatlanok maradtak - ahogyan sejteni lehetett, a Piaggio Group számára nem hoz annyit ez a műfaj, hogy megérje nulláról fejleszteni egy utódot.

Az RSV4-gyel határozottan felvették a kesztyűt a Ducati ellen, az 1077-ről 1099 köbcentisre növelt blokkal 217 lóerős csúcsteljesítményt értek el. A 65 fokos hengerszögű V4-eshez egy új kipufogórendszert is terveztek, és az elektronikákat is felzárkóztatták, Marelli ECU-t és hattengelyes IMU-t építettek be, a szoftvert pedig újraírták. Már három pályamód van, amelyből kettő testreszabható, illetve további három utcai mód közül lehet még választani. Ezeken felül friss a TFT műszerfal, illetve a kanyarfényszóró is a 2021-es modell sajátja.

Az RSV-rajongók szempontjából az elektronikáknál érdekesebb a futómű, például könnyebb lett a lengővilla, melynek a formáját az Aprilia MotoGP versenygépe, az RS-GP ihletett. Az ergonómiát is átalakították, új a tank és az ülés, amitől állítólag jobb lett a vezető testhelyzete.

Bár az eredeti dizájn szépen öregedett (ugyanaz a Miguel Galluzzi tervezte, aki az első Monstert is!), a külsőn is sokat faragtak, hogy újra frissnek hasson. Az RS 660 vonalait ültették át, illetve az RSV is megkapta az idomba épített aerodinamikai elemeket, így szárnyak nélkül képes plusz leszorítóerőt termelni.

Az RSV4 Factory az alapváltozatnál a félaktív Öhlins futóművel, kovácsolt felnikkel és Brembo Stylema fékekkel tud többet.

Míg eddig a Tuono műszakilag az RSV-t követte, idén ez a két modell is különválik, ugyanis a Tuono V4 hiába követi szépen a RSV4 újításait (dizájn, tank, ülés), továbbra is a 1077 köbcentis blokkal készül. A teljesítménye így is 175 lóerő, míg a nyomatéka 120 Nm, vagyis vérszegény azért nem lett. Egyébként az egyenes kormányos Tuono frissítései hűen követik a sportmotorét: ugyanaz a műszerfal, elektronika, kanyarfény, lengővilla, sőt, a Tuono 1100 Factory is Öhlins félaktív futóművel érkezik.

A Tuono másik újdonsága, hogy bár senki nem gondolja, hogy túramotor lenne, annyit alakítottak rajta, hogy lehessen rá csomagtartót tenni - hogy pontosan miről van szó, az nem derült ki, annyit tudni, hogy aszimmetrikus tárolóhely lesz rendelhető hozzá, de hogy ez most puha vagy kemény oldaldobozokat jelent, azt még nem tudni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.