A Kawasaki megoldásával bármilyen motort át lehet építeni háromkerekűre

2021.01.22. 08:43

A Kawasaki szabadalmaztatott egy rendszert, mellyel lényegében bármilyen motort át lehetne alakítani háromkerekűre - vagyis olyanra, mint a Yamaha Niken. Az eddigi elöl dupla kerekű, kanyarban bedőlő motorokhoz (pl. Niken, Tricity, Piaggio MP3) alaposan újra kellett gondolni a vázat és futóművet a kétkerekű rokonmodellekhez képest. A Yamaha például négy darab teleszkópszárat használ, a Piaggio két egykarú első futóművet épít egybe, a Kawasaki viszont egy minden eddiginél egyszerűbb megoldással állt elő, amely az eddigieknél közelebb ál a megszokott kétkerekű motorok megoldásához.

Az alapot egy teljesen átlagos első futómű adja, a teleszkópvilla alján van egyedül trükk: ezzel a megoldással az eredeti egy darab első kerék helyére felcsavarozható a dupla kerék, melyeket két párhuzamos kar köz össze, melyek közös tengelyen lévő csapja a két telószár közé esik, így biztosított, hogy kanyarban be tudjon dőlni.

Ez a megoldás sokkal egyszerűbb, mint az eddigiek közül bármelyik, viszont hátránya, hogy az összes eleme a rugózatlan tömeget növeli, cserébe olcsóbb és összességében könnyebb a többinél.

A Kawasaki egy ideje már érleli a háromkerekű projektet, sőt, tavaly év végén csendben elkészítettek egy háromkerekű, kanyarban bedőlő, elektromos rásegítéses cargo biciklit is, a Noslisu-t.

Kawasaki Noslisu
Kawasaki Noslisu


Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.