Még finomabb lett a KTM 1290 Super Adventure S

2021.01.27. 08:03

Végre hivatalosan is felfedte az 1290 Super Adventure S-szel kapcsolatos legfontosabb információkat a KTM. Az osztrákok a teljesítményhez érdemben nem nyúltak, de szinte mindenen finomítottak. Hamarosan a Super Adventure R is megkaphatja ezeket a módosításokat.

Először is, alakítottak a vázon. Nagyjából másfél centiméterrel került hátrébb a kormányagy, a blokkot pedig óvatosan elforgatták a motor elejének irányába. Ezektől a módosításoktól azt remélik, hogy kanyarokban viselkedik kezesebben a gép. A hosszabb lengőkar pedig kigyorsításnál adhat nagyobb stabilitást. A benzintank 23 literes kapacitása nem változott, formája viszont igen, ezáltal lejjebb süllyesztették a súlypontot. A tanksapka elektronikusan nyitható.

Egy új segédváznak köszönhetően alacsonyabb lett az ülésmagasság, ha nem is sokkal. Így most alapból 85 centiméter, de majdnem 87-ig emelhető, ha mégis úgy lenne a testalkatunknak megfelelőbb. Állíthatóak a kezelőszervek és a szélvédő is – utóbbit szélcsatornában finomították. Az osztott első fényszóróhoz is hozzányúltak, méghozzá azért, hogy még több jóságot csempésszenek bele. Itt kaptak ugyanis helyet a Bosch radarszenzorok, amelyek az adaptív tempomatnak szolgáltatnak adatokat, tehát a Super Adventure immár önmagától is képes tartani a megfelelő követési távolságot utazás közben.

Mellette természetesen még egy sor segédlet áll a motoros rendelkezésére. Ilyen a dőlésszög-érzékelős kipörgésgátló, a kanyar- és offroad-ABS, valamint az offroad-kipörgésgátló. Alapfelszereltségként járnak a választható menetprogramok és az automatikusan kikapcsoló irányjelző. Feláras extrafelszerelés ellenben például a visszagurulás-gátló, valamint a gyorsváltó. A félaktív WP Apex futóművet hattengelyes IMU látja el adatokkal, a Suspension Pro csomag pedig még több beállítási lehetőséget kínál. A megállást elöl két 320 milliméteres, hátul egy 267-es Brembo tárcsa segíti, elöl négy-, hátul kétdugattyús nyereggel.

Az 1301 köbcentis LC8 blokkot ugyan alapjaiban nem alkották újra, de kicsit azért változtattak rajta. Tömegéből 1,6 kilót faragtak. A 160 lóerős csúcsteljesítmény megmaradt, a 140 newtonméteres nyomatékból viszont fogyott egy kevés – 138 Nm-re csökkent. Az olajkör kialakítását is módosították, csakúgy, mint a dugattyúkat. Összességében egy hasonló erejű, könnyebb és fejlettebb hűtésű blokkot kapunk, amely már az Euro 5-ös előírásokat is teljesíti.

A KTM márciusban kezdi meg a megújult 1290 Super Adventure S forgalmazását. Így pontos árakat is későbbre várhatunk, de a becslések szerint Ausztriában közel ezer eurós többletre számíthatunk a kifutó modellhez képest.