Belpiacos különkiadással búcsúztatják az SR400-at

2021.01.29. 08:01

A Yamaha SR400 nagyon különleges szereplője a japán gyártó palettájának. Az XT500 nagyenduró blokkjával szerelt utcai gépet 1978-ban mutatták be – először 500 köbcentivel, SR500-ként, de csakhamar elkészült belőle a 400-as is. Mondhatjuk tehát, hogy 43 éve gyártásban van, igaz, voltak olyan időszakok, amikor csak a hazai piacon forgalmazták, sőt előfordult, hogy ott is szüneteltetni kellett a kibocsátási normák miatt. Európába pont emiatt nem is hozzák már néhány éve.

Mindenesetre az SR400 szinte vadonatúj veteránmotornak is nevezhető, nemcsak a klasszikus stílusa, hanem egyes műszaki megoldásai miatt is. Blokkja egyhengeres, kétszelepes, ráadásul léghűtésű, sőt berúgókarral indul. Olyan közvetlen gépélményt ad, amit az önindítós, ride-by-wire gázkaros, kanyar-ABS-es, IMU-s világban már nem sokan. Nyilván vannak, akik szemében inkább elavult, másoknak ellenben örök kedvenc.

A Yamaha nemrég már bejelentette, hogy leállítja az SR400 gyártását, de a búcsúnak azért megadják a módját. Ezért elkészítik a Final Edition sorozatot, sőt egy ezerdarabos limitált szériát is piacra dobnak belőle, a roppant fifikás Final Edition Limited név alatt. A hangsúlyt a külsőségekre helyezik, így különleges fényezést, emblémát és ülést kap az SR.

A búcsúszéria a japán belpiacra készül, ára 2,1 millió forintnyi japán jen, a sima Final Edition valamivel olcsóbb lesz a sorszámozott Limitednél. A forgalmazást márciusban kezdik.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.