A dicső múlt kimaxolása: Brough Superior SS100 Bert Le Vack

2021.02.05. 08:43

A Brough Superiorok a legkeresettebb veteránok, ha felbukkan egy-egy valamelyik árverésen, szinte garantálható, hogy rekordáron fog elkelni. Az egykori brit márkát 2013-ban támasztották fel Franciaországban, és azóta is elketyegnek, butikmárkaként nem kell sokat gyártaniuk, ha egyenként 25-30 millió forintért adják el a motorokat. Most pedig előálltak egy új változattal, az SS100 alapjaira készítették el az SS100 Bert le Vack névre hallgató modellt.

Bert le Vack az 1920-as évek legendás motorversenyzője volt, kilenc sebességi rekordot állított fel - ezek közül a leghíresebb az volt, amikor egy Brough Superiorral átlépte a 191 km/h-s sebességet. Le Vack nem csak versenyző volt, hanem mérnök és tuner is. 1888-ban született, és az Indiannál és a JAP-nél is dolgozott - az utóbbi helyen részt vett a 986 köbcentis V2-es tervezésében, amelyet a Brough is használt. Le Vack 1931-ben veszítette életét Svájcban egy motorbalestben.

Az SS100 Bert Le Vack egy különleges kiadása a 2016-ban bemutatott SS100-nak, a blokk ugyanaz a 997 köbcentis, 100 lóerős V2-es, viszont különlegessége a lengőkaros első futómű, az érdekes 18-as kerekei és a 230 mm-es Berninger féke, illetve a tankot leszorító titán hevederek.

Mindössze kilenc példány készül belőle, ezzel is tisztelegve Le Vack 9 sebességi rekordjára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.