Itt az új oldalkotrós Ural

2021.02.05. 13:23

Az Ural frissítette az oldalkocsis Ranger modelljét, hogy teljesítse az Euro5-ös előírást, illetve a baloldali közlekedésű országokhoz gyártott oldalkocsijukhoz is bevezették a kétkerékmeghajtást.

A 2WD régóta létező dolog az Uralnál, viszont eddig kizárólag a jobboldali közlekedésű országokba gyártott modellekhez volt elérhető, melynél az oldalkocsi a motor jobb oldalán van, míg a balra szerelt oldalkocsik kizárólag egykerékmeghajtásúak voltak. Az oldalkocsik kerekének a hajtása ugyanis a kardán szöghajtásáról jön le, így ha a másik oldalra kerül az kocsi, a dolog hirtelen sokkal bonyolultabb lesz. 

Az újratervezett Ural Ranger további újítása, hogy a motor mindhárom kereke egyforma, így a pótkerék bármelyik helyére beépíthető egy defekt esetén.

A 745 köbcentis, Euro5-ös, kéthengeres bokszermotor 41 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 42 Nm - nem hangzik soknak, de még így is tisztességes a történelemi időket idéző, kétszelepes, léghűtéses, 8,6:1-es kompressziójú blokktól.