Idomos sportmotort építettek a KTM-nél a 890 Duke-ból

2021.02.10. 12:54

A KTM 790 Duke és 890 Duke alapjait használták már pályamotorhoz, a Krämer például régóta épít ilyeneket, egyedi vázzal, lengővillával és futóművel. A Speedweek értesülése szerint viszont a KTM is elkezdett a saját 890 Duke alapú sportmotorján dolgozni.

A KTM rajongói már egy ideje várják az osztrákok új sportmotorját - a legutóbbi próbálkozás, az RC8 nem futott be nagy karriert, eleve rosszkor jelent meg, 2008-ban, amikor a gazdasági válság elsöpörte a merész próbálkozásokat, és miután a modell több frissítés után sem tudta erőben felvenni a versenyt a japán négyhengeresekkel, 2015-ben leállították a gyártását. Azóta viszont a KTM nem csak visszatért a MotoGP-be, hanem már a győzelemre esélyes gyártók közé számít, így folyamatosak a pletykák, hogy szükség lenne egy sportmotorra - bár sokan várták eddig is, hogy a KTM előáll egy lakossági szintre leegyszerűsített RC16-tal, a GP techika annyira drága, hogy nem lehetne nyereséggel gyártani. Ugyanolyan lenne, mint a hasonló módon GP-rokon RC213V-S, melyet 58 millióért kínáltak, egy ezres Fireblade-nél kevesebb lóerővel.

2014-ben még a KTM főnöke, Stefan Pierer beszélt arról, hogy szeretne 100 darab, kizárólag pályán használható RC16-ot eladni, 240 lóerővel, pneumatikus szelepvezérléssel, legfeljebb 120 ezer eurós áron - aztán amikor látszódott, hogy legalább másfélszer ennyibe kerülne a dolog, elengedték ezt a tervet.

A KTM-nek jelenleg a 1290 Super Duke R a legsportosabb modellje, viszont az sem sportmotor, ezért eshetett meg az a furcsa helyzet, hogy amikor a portugál futam előtt a pilóták szériamotorokon ismerkedhettek a pályával, a KTM versenyzői Hondákkal és Yamahákkal rótták a köröket.

Bár a Speedweek által közölt kép nem jelenti azt, hogy ténylegesen lesz 890 Duke alapú idomos motor, de azt megerősíti, hogy legalább projekt szinten foglalkoznak vele. Ha nem is egy ilyen modell repítené az egekbe a KTM eladásait, igény lenne rá: egy fullos elektronikával szerelt, karcsú, könnyű, penge futóművel és fékkel szerelt középsúlyú pályamotor hiánypótló lenne, hiszen jelenleg az Aprilia RS 660-on kívül nincs más a piacon.

Bár merész feltételezés, el lehet játszani a gondolattal, hogy a KTM ezzel a Supersport VB-n is indulhatna, hiszen a sorozat fontos szabályváltozás előtt áll, alaposan újraírják a köbcentilimiteket, és ha a Ducati Panigale V2 bele fog férni, akkor egy KTM RC 890 előtt is nyitott a lehetőség.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.